پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
«محسن شریفیان»، سرپرست گروه موسیقی بوشهری «لیان»، در تازه ترین فعالیت های هنری خود، «طرح راه اندازی کانون موسیقی نواحی» در «خانه ی موسیقی ایران» را به عنوان تنها نهاد صنفی موسیقی در ایران، پیشنهاد کرد.
شعارسال: «محسن شریفیان»، آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی، از مذاکراتی حول اجرای سه پروژه ی خارجی خبر داد که توضیحات بیشتر درباره ی آنها را تا قطعیت نهایی این طرحها، ناگفته خواهد گذاشت.

این موزیسین سرشناس همچنین در دیگر برنامه های پیش روی خود با همراهی گروهش، طی دو تاریخ ۴ و ۵ دی ماه سال جاری در «تالار وحدت» به اجرای کنسرت خواهد پرداخت که «آکا صفوی» و «اُکُلو فرامرزی» خوانندگان این گروه خواهند بود.

سرپرست گروه موسیقی «لیان»، یکی از دغدغه های جدی خود را حضور جدی تر و مستمر و رسمی موسیقی نواحی در جریان فعالیت های صنفی خانه موسیقی می داند و معتقد است در حال حاضر موسیقی نواحی جایگاه چندانی در این نهاد صنفی ندارد، در حالیکه موسیقی نواحی بخش مهمی از موسیقی ایران است و باید بیشتر از اینها روی آن کار شود و طی صحبت هایش با مدیرعامل خانه ی موسیقی تأکید داشته که مادامی که در خانه ی موسیقی کانون نوازندگان موسیقی کلاسیک و کانون نوازندگان موسیقی سنتی(ردیف) ایرانی تفکیک شده اند پس این امکان وجود دارد که نظر به ضرورت حضور جدی موسیقی نواحی نیز، کانون جداگانه ای در این نهاد صنفی تشکیل شود.

بنابر تصریح «محسن شریفیان»، مدیران خانه ی موسیقی پس از رایزنی ها و سنجش های لازم، در صورت توافق نظر و رسیدن به نتیجه ی مثبت، طرح پیشنهادی او را در اساسنامه ی «خانه ی موسیقی» لحاظ خواهند کرد که جزئیات بیشتر و قطعی این خبر متعاقباٌ اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است که شریفیان، چند ماهیست که مشغول جمع آوری و تولید دو آلبوم پژوهشی در حوزه ی موسیقی بوشهر می باشد. اولین اثر وی درباره ی نوازندگی «نی انبان» و دومین آنها مجموعه ای پژوهشی درباره ی موسیقی منطقه کنگان بوشهر است که این هنرمند قصد دارد تا پایان سال جاری این دو اثر را با حمایت موسسه فرهنگی هنری «ماهور» راهی بازار موسیقی کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت موسیقی ایرانیان، تاریخ انتشار: 1 دی 1395، کدخبر: 127923، www.musiceiranian.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین