پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شرکت سایپای خمین قرار شد تا با تولید سالانه پنج هزارخودروی تیبا ۲ حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری راه‌اندازی شود ولی در حال حاضر مدیران شرکت سایپای خمین و خودروسازان سایپا بر سر میزان سود حاصل از تولید این خودرو اختلاف نظر دارند.

شعار سال: محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش صنعت شهرستان خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: در این سفر در بخش صنعت، ۷۲ مصوبه از شهرستان خمین در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی به استان معرفی شد که در مجموع حدود ۴۱ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای این مصوبات در نظر گرفته شده است.

وی افزود : از مصوباتی که به بانک‌ها معرفی شده است، ۲۷ مصوبه ، حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.


حاجی پور با اشاره به مسئله پتروشیمی بیان کرد: ساخت و طرح اجرایی پتروشیمی خمین در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید که مدیران این شرکت قرار شد تا ۱۸ ماه این پروژه را راه اندازی کنند ولی تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر زودتر اجرایی شدن این پروژه است و باتوجه به این مصوبه نباید مشکل دیگری برای این مجموعه وجود داشته باشد.

وی گفت: مشکلات برق، واگذاری چاه آب، احداث راه تخصصی برای این مجموعه به مسئولین مربوطه اعلام شده است و همچنین مجوز عدم آلایندگی این مجموعه در وزارت نفت تایید و به خانم ابتکار اعلام شده است.

وی همچنین با اشاره به سایپای خمین تصریح کرد: شرکت سایپای خمین قرار شد تا با تولید سالانه پنج هزارخودروی تیبا ۲ حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری راه‌اندازی شود ولی در حال حاضر مدیران شرکت سایپای خمین و خودروسازان سایپا بر سر میزان سود حاصل از تولید این خودرو اختلاف نظر دارند اما پیگیر هستیم تا این مسئله سریعتر حل شود.

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات خمین گفت: شهر خمین از لحاظ بیکاری در وضعیت خوبی نیست و مسئولین باید بدانند تصمیماتی که می‌گیرند برای خمین سرنوشت ساز است که باید بیشتر دقت کنند.


وی افزود: صنایع خمین در وضعیت خوبی قرار ندارند و مطالبات مردم اجرایی نشده است و پاسخی برای انتظارات آنها وجود ندارد.

رضایی به مشکلات پتروشیمی خمین اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه مسئول پتروشیمی به تعهدات خود عمل کرده و آماده اجرایی شدن این پروژه است ولی حدود یک سال است که بلاتکلیف مانده و هنوز از سمت مسئولین کاری انجام نشده است.

وی همچنین به سایپای خمین اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۰ سال است که از کلنگ زنی این پروژه گذشته ولی کاری انجام نشده است.

نماینده خمین اضافه کرد: باید سرمایه‌گذار این شرکت به تعهدات خود عمل کند و جوابگوی سوالات و انتظارات مردم باشد این در حالی است که رئیس جمهور درباره این پروژه خبر مثبتی را به مردم اعلام کرد.

رضایی گفت: این مجموعه نیازمند طرح جامع است و نباید به این طرح‌های جزئی اتکا کند و انتظار می‌رود طرح مناسبی تهیه شود.

وی همچنین با انتقاد از برخی معادن و صنایع فعال در خمین گفت: برخی از معادن خمین از جمله معدن طلا و برخی از واحدهای تولیدی در حالی که تمام کارها و زیر ساخت‌ها در شهرستان تامین شده است، گردش مالی آنها در شهرهای دیگر است که باید پیگیری شود.


در این جلسه نیز سید مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز گفت: بعد از گذشت یکسال باید برای مردم پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشید این در حالی است که تمام شرایط برای اجرای پروژه پتروشیمی مهیا بوده است و رئیس جمهور نیز قول مساعد داده است.

وی افزود: مشکل سایپا نیز باید برطرف و این موضوع سریعتر تعیین تکلیف شود چرا که بیکاری یکی از مشکلات مهم شهرستان است و باید در استان در اولویت باشد.

ساداتی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان قادر به تامین گاز شرکت‌های صنعتی نیست، خط ۲۴ اینچ گاز خمین باید تعیین تکلیف شود چرا که یکی از نیازهای مهم شهرستان است.

یکی از نمایندگان پتروشیمی خمین نیز گفت: با توجه به اینکه مصوباتی در سال گذشته در استانداری مرکزی در این رابطه مطرح شد ولی تا کنون اجرایی نشده و در حد دست نوشته بوده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به سردی هوا، با مشکل گرمایشی، موضوع آب مورد نیاز و مشکلات دیگر روبرو هستیم که از سال گذشته تا کنون حل نشده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت هدهد، تاریخ 9 آذر 95، کد مطلب: 1035879: www.hodhodnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین