پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
سردار اشتری از نامه‌نگاری پلیس با شرکت‌های بزرگ خودروساز خبر داد و گفت: تا سال آینده حتما مانع شماره‌گذاری خودرو‌های نا ایمن خواهیم شد.
شعار سال:


سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دومین نشست تخصصى روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که امروز صبح(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در نظر سنجی‌هایی که در جهت تعیین رضایتمندی مردم نسبت به دستگاه‌ها انجام پذیرفته، ناجا سال گذشته رتبه 10 را داشته اما امسال رتبه 4 را کسب کرده است، البته آن سه دستگاه اولی، دستگاه‌های خدمت رسانی بوده ولی ما به عنوان دستگاه امر و نهی کننده، جریمه کننده، سلفی و ایجابی به این رتبه دست یافته ايم.

وی تأکید کرد: در نظر سنجی هایی که اخیراً توسط سازمان‌های غیر انتظامی صورت پذیرفته، رضایتمندی مردم در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال 94، 4 درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: اعتماد و رضایت‌مندی مردم باید ارتقا یابد ما به این مقدار راضی نیستیم باید توان ویژه‌ای برای برخورد با جرایم در نظر بگیریم و کاری کنیم که جرایم کمتر وقوع پیدا کند.

سردار اشتری ادامه داد: اینکه یک جرم پیش می‌آید و برخورد ما به موقع و کشفیات خوب است، کفایت نمی‌کند باید این موضوع را به حد اعلا برسانیم. علاوه بر این باید کالبدشکافی و آسیب‌شناسی انجام دهیم که برخی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیروی انتظامی انجام داده‌اند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با پای کار آوردن دستگاه‌ها باید ریشه جرایم خشکانده و یا آن‌ها را به حداقل برسانیم.

سردار اشتری تأکید کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی باید با افراد پژوهشگر و نخبه علاقه‌مند به رفع ناهنجاری‌ها و جلوگیری از جرایم اجرایی همکاری داشته و از توان و علم آن‌ها کمک بگیرند، جرایم باید ریشه‌یابی شده و هر مسئولی وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به دستورالعمل ارائه شده به شرکت‌های سازنده خودرو، افزود: این شرکت‌ها باید کاری کنند که تولیدتشان از جنبه سرقت و تصادف کمتر مورد آسیب قرار بگیرد و یا حداقل تمهیداتی در نظر بگیرند که کشف آن‌ به هنگام سرقت سریع تر اتفاق بیافتد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: سرقت خودرو بیش از 95 درصد کشفیات داشته‌ایم که علت این امر تخصصی شدن و توانمندی پلیس و پای کار آمدن دستگاه‌های ذیربط است.

سردار اشتری با اشاره به ایمنی منازل و نقش آن در کاهش سرقت گفت: با اتخاذ افرادی به عنوان ناظر در تردد به داخل مجتمع‌های مسکونی، انتخاب درب و پنجره‌های ایمن شده می‌توانیم میزان سرقت در منازل را به حداقل برسانیم، البته بخشی هم به مسئولان اقتصادی مرتبط است که موضوعات سرقت را باید از لحاظ اقتصادی ریشه‌یابی کنند و نیروی انتظامی هم باید نظرات خود ر ا به آن‌ها ارائه دهند تا با یک همفکری میزان جرایم به حداقل میزان ممکن برسد.

وی تأکید کرد: امروزه نیروی انتظامی می‌تواند نقش مهمی در کاهش جرایم داشته باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه یکی از تخصصی‌ترین، پر مشغله‌ترین، پر استرس‌ترین و البته تأثیرگذارترین مأموریت های ناجا در امنیت عمومی و روانی نقش پلیس آگاهی است، افزود: حساسیت این مجموعه تخصصی بزرگ به اندازه آرامش مردم است یعنی همکاران ما در پلیس آگاهی به هر میزانی همت و فعالیت کنند امنیت و آرامش بیشتری رابرای مردم جامعه رقم خواهند زد.

سردار اشتری تأکید کرد: در برخی موارد احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است و ما باید برای ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت مردم در تمامی ابعاد مختلف آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به نا امنی‌های موجود در منطقه، تصریح کرد: کشور ما از امنیت بسیار خوبی برخوردار است بالاترین و بهترین امنیت و احساس آن امروزه در کشور ما وجود دارد.

فرمانده ناجا ادامه داد: لطف الهی، هدایت رهبری، همت پلیس، پای کار امدن دستگاه‌های مربوطه و همکاری مردم با دستگاه‌های امنیتی خصوصا ناجا منجر به برقراری امنیت در کشور شده است.

سردار اشتری تأکید کرد: باید سعی کنیم تا با تلاش مضاعف احساس امنیت را ارتقا و به حد اعلا برسانیم خصوصا در موضوع امنیت عمومی باید ضریب احساس امنیت را ارتقا دهیم.

وی گفت: جرایم کشور به نسبت دنیا به لحاظ جمعیتی موضوعات و تهدیداتی که منشا خارجی دارد و سایر کشور‌ها با این مسائل همچون ما درگیر نیستند، کمتر است.

فرمانده ناجا ادامه داد: جرایم کشور ما کمتر و نسب آن به سایر کشور‌های دنیا بالاتر است، ولی ما به این مقدار هم راضی نیستیم و باید آن را هم افزایش دهیم.

سردار اشتری با اشاره به گزارشات 9 ماهه اول امسال، افزود: میزان جرایم بیش از 5 درصد کاهش یافته البته در بعضی موارد افزایش هم داشته‌ایم ولی به طور کلی در جرایم کند و خشن و موضوعاتی که در اولویت کاری ما بوده است با کاهش روبه‌رو شده ایم.

سردار اشتری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز نهم دی که نشانگر بیعت مجدد مردم با رهبری بود، افزود: امروز همایش رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور در ستاد ناجا برگزار شد که هدف از این همایش بررسی مأموریت‌های از پیش تعیین شده و گزارش عملکرد 9 ماهه همکاران ما بوده است.

وی ادامه داد: گزارش همکاران ما در پلیس آگاهی نشان از رشد مناسب و توانمندی اقدامات ناجا است که با تلاش و جدیت پلیس آگاهی به وجود آمده است.

فرمانده ناجا بیان داشت: در بحث جرایم سرقت با کاهش 4.5 درصدی مواجه بوده‌ایم، کشفیات هم نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این توفیقات پلیس در نتیجه آگاه‌سازی مردم و مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است، البته در زمینه موضوعات تأثیرگذار در افزایش جرم و سرقت هم دستور‌العمل‌هایی به دستگاه‌های مربوطه ارسال کرده‌ایم.

سردار اشتری با تأکید بر راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، افزود: بحث کشف علمی جرم با توانمندی پلیس آگاهی از اهداف تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت بوده و استفاده از ابزار‌های روز در جهت دستیابی سریع‌تر به اهداف و کشف جرم در موارد مورد تأکید اقدامات قرارگاه مبارزه با سرقت است.

فرمانده ناجا بیان داشت: مبارزه با قاچاق از دیگر اولویت‌های ناجا بوده که با اقدامات انجام شده میزان کشفیات به بیش از 43 درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

سردار اشتری افزود: با همکاری مسئولان ذیربط اقدامات کنترلی خود را برای مبادی ورودی کالا‌ها و حتی داخل شهر هم در نظر گرفته و در حال انجام آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه زمین‌خواری یکی از موضوعات طبیعی شده از سوی قوه قضاییه به ناجا بوده است، گفت: در 9 ماهه اول امسال هزار پرونده زمین‌خواری که پرونده‌های بزرگی محسوب می‌شوند تشکیل شده که بیش از 90 درصد آن‌ها کامل و حکم قضایی برایشان صادر شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخورد با جرام خشن و سرقت به عنف با جدیت در پلیس پیگیری می‌شود، افزود: بیش از 95 درصد جرایم خشن کشف و در حوزه قتل هم حدود 99 درصد آن‌ها کشف و به پرونده‌هایشان رسیدگی شده است.

سردار اشتری درباره جرایم سازمان‌یافته و باندی بیان داشت: جرایم سازمان یافته و باندی از اولویت‌های ناجا بوده و با اشراف اطلاعاتی همکاران ناجا به برخورد و شناسایی آن‌ها آن هم با سرعتی بیشتر اقدام کرده‌ایم.

وی با هشدار به خودروسازان گفت: اخیرا مکاتبه‌ای با شرکت‌های بزرگ داشته و اعلام کرده‌ایم که ایمنی‌ خودرو‌های خود را چه از بعد سرقت و چه تصادفات افزایش دهند.

فرمانده ناجا تأکید کرد: اگر تا سال آینده این اقدام صورت نگیرد پلیس مانع پلاک‌گذاری و تولید خودرو خواهد شد.

سردار اشتری بیان داشت: سرقت مسلحانه و سرقت به عنف 5 درصد کاهش داشته و به منظور کنترل سرقت نیروی انتظامی شروع به راه‌اندازی سامانه اموال قیمتی با همکاری مردم فروشگاه‌ها و سازندگان لوازم خانگی و قیمتی کرده است تا اجناس ثبت و شناسنامه‌دار شده و از طریق کد ثبت شده در سامانه پلیس به هنگام سرقت به راحتی کشف شود.

فرمانده ناجا گفت: جلسات متعددی با ریاست صدا و سیما در جهت آگاهی‌سازی و اطلاع رسانی به مردم به منظور کاهش جرایم انجام گرفته و وی قول همکاری دادند.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 8دی 1395، کدمطلب:5915267      www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین