پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
اینکه مدعی هستیم نیروی انتظامی در موضوع مبارزه با قاچاق در ابعاد گوناگون، یکی از موفق‌ترین نهادهای کشور است، نه رشوه زبانی‌ست، نه غلو و بزرگ‌نمایی. این ادعا بر اساس عملکردی‌ست که نیروی انتظامی در این حوزه داشته است.

شعارسال: به طور مثال، در خبری به چندی پیش در رسانه‌ها منتشر شد، آمد که با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی، شرکتی که قصد داشت یک محموله پنج هزار تنی سیب با ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال را به شکل صوری از کشور به مقصد هندوستان صادر کند شناسایی و اعضای این باند دستگیر شدند. با قرار گرفتن این موضوع در دستور کارپلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد پنج نفر از اعضای این باند که برخی از این نفرات سابقه کیفری داشته‌اند در نقاط مختلف کشوردستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

و یا در نمونه جدیدتر و بزرگتر، نیروی انتظامی توانسته یک محموله بزرگ خودرو که بطور غیرقانونی وارد کشور شده را شناسایی کند.

سردار عزیزالله ملکی پیش از ظهر دیروز در یک نشست خبری ابعاد جدیدی از کشف دومین محموله خودروهای قاچاق رسمی به کشور از طریق گمرک بندرلنگه را تشریح کرد.

وی در این باره گفت: ماموران انتظامی پاسگاه برکه سفلین بندرلنگه در حین کنترل خودروهای عبوری، موفق به کشف محموله خودروهای قاچاقی شدند که از طریق مبادی رسمی و از گمرک غرب استان در بندرلنگه وارد کشور شده‌اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: یک دستگاه کشنده حامل ۷ دستگاه خودرو به تازگی از سوی پلیس مبارزه با قاچاق کالا در بندرلنگه کشف شده که بررسی اسناد گمرکی آنها نشان می‌دهد که ۳ دستگاه از این خودروها به طور قانونی و ۴ دستگاه به شکل غیرقانونی (قاچاق) اما طریق مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: متأسفانه این دومین محموله خودروی قاچاقی است که در ماه‌های اخیر به طور رسمی از طریق گمرکات غرب استان وارد کشور می‌شود و بررسی اسناد گمرکی آنها نیز گواه واردات غیرقانونی آنها به شکل قاچاق است.

وی ارزش این محموله قاچاق را حدود ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد. خودروهای کشف شده از نوع کیا وراکروز ساخت کره است.

ماه گذشته نیز پلیس محموله‌ای از خودروهای سواری اسپورتیج کره‌ای را کشف کرد که به اسم خودروی هیبریدی مستعمل وارد کشور شده بودند.

این تنها نمونه‌هایی از اقداماتی‌ست که نیروی انتظامی در این راستا انجام داده است. این اقدامات وقتی خودش را بیشتر نشان می‌دهد که در مقایسه با سازمان‌های مرتبط به امر قاچاق دیده شود.

به طور مثال وقتی مبارزه نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق را با اقدام مشابه گمرک کل کشور نگاه می‌کنیم می‌بینیم که گمرک کشور با داشتن سامانه‌ها و ابزارهای مختلف که بنا بر ادعای ایشان، بطور تخصصی برای مقابله مؤثر و گسترده با قاچاق طراحی شده‌اند، چندان کارایی لازم را نداشته و این نیروی انتظامی است که توانسته پرچمدار مبارزه با قاچاق باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری بولتن نیوز ، تاریخ انتشار خبر 24 دی 1395، کدمطلب: 436000 ،www.bultannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین