پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 647 واحد تولیدی و صنعتی استان بیش از 4 هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که از نظر تعداد قابل قبول ولی از نظر میزان تسهیلات پرداختی همچنان به حداقل سهم ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده است.

شعار سال: محمدرضا حاجی پور مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: به منظور تامین مواد اولیه سنگبری‌ها و رفع موانع و مشکلات واحدهای معدنی از جمله کمبود نقدینگی و همچنین مشکلات قانونی در حوزه فعالیت‌های معدنی در سطح شهرستان محلات پس از هماهنگی با فرماندار محلات مقرر شد کارگروهی ویژه، ضمن برگزاری جلسه با فعالان بخش‌های مختلف و بررسی و جمع بندی مشکلات با ارائه آنها به کارگروه مستقر در سازمان پیگیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی شود.

وی ادامه داد: این کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان انجمن سنگبران و انجمن معدنکاران شهرستان با همراهی کارشناسان فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که ضمن بررسی مسائل و مشکلات و انعکاس آنها به کارگروه اصلی مستقر در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت، مقدمات حل مشکلات را فراهم خواهد کرد.

تعریف 40 پروژه ویژه سرمایه گذاری مشترک شرکای خارجی در استان

حاجی پور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون میزان مشارکت سرمایه گذاران خارجی در بخش‌های مختلف استان مرکزی در پسا برجام گفت: در حوزه صنعت و معدن 40 پروژه برای سرمایه گذاری مشترک در استان تعریف شده است که میزان حجم ریالی این سرمایه گذاری‌ها باید از طرف مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اعلام شود، چرا که میزان سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌های قابل قبول از طرف دولت در آن مجموعه ثبت شده است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به فراهم شدن شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی در فضای پسا برجام در کشور اظهار کرد: پس از حضور شرکت‌ها و هیئت‌های مختلف خارجی به منظور سرمایه گذاری مشترک در صنایع کشور و استان شاهد سرمایه گذاری‌های مشترک طرف‌های خارجی در حوزه‌های صنعت، معدن، مواد غذایی و صنایع "های تک" هستیم.

تعطیلی 23 درصدی واحدهای تولیدی استان بر اساس طرح عارضه یابی

وی با اشاره به اجرای طرح عارضه یابی از صنایع در سال گذشته گفت: اجرای طرح عارضه یابی صنایع استان در سال گذشته نشان داد 23 درصد واحدها تولیدی استان تعطیل کامل بوده‌اند و با توجه به رویکرد کشور برای فعال سازی واحدها، سازمان صنعت، معدن و تجارت راه اندازی این واحدها را در دستور کار قرار داد و با تلاش صورت گرفته در کارگروه رونق تولید استان 126 واحد از مجموع 388 واحد به چرخه تولید بازگشتند.

حاجی پور افزود: ایجاد شرایط برای بازگشت صنایع تعطیل به چرخه کار و فعالیت نشان دهنده نگاه حمایتی دولت و استان و همچنین اهمیت بحث رونق تولید و در نهایت نشان دهنده حرکت رو به جلو و رو به توسعه در مجموعه‌های صنعتی ست.

فعالیت کمتر از 40 درصدی 60 درصد از واحدهای تولیدی استان

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به فعالیت 60 درصد واحدهای تولیدی استان با ظرفیت زیر 40 درصدی گفت: تعطیلی و رکود در بخش تولید و صنعت وابسته به شرایط اقتصادی کل کشور است و با توجه به نگاه حمایتی دولتی از صنایع، کمیته‌ی نظارت بر پرداخت تسهیلات در سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور کمک به واحدهای تولیدی راه اندازی شد و طبق بررسی‌های صورت گرفته از مجموع 547 واحد معرفی شده به سیستم بانکی به منظور رونق تولید 270 واحد موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز خود شده‌اند.

وی ادامه داد: در بررسی 42 واحد دریافت کننده تسهیلات ویژه رونق تولید شاهد افزایش 10 الی 30 درصد ظرفیت تولیدی در واحدهای صنعتی بودیم.

پرداخت 4 هزار و 50 میلیارد ریالی تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی

حاجی پور همچنین با اشاره به پرداخت 4 هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات به 647 واحد تولیدی در سال جاری بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی به میزان 322 واحد و مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد ریال بود که از نظر تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات استان مرکزی در جایگاه مناسبی قرار دارد ولی از نظر میزان هنوز به میزان حداقلی سهمیه استان نرسیده‌ایم و با رایزنی با مدیران بانکی در تلاش هستیم با پرداخت‌های جدید میزان تسهیلات واگذاری به واحدهای تولیدی را به حداقل سهمیه استان نزدیک کنیم.

مالیات بر ارزش افزوده باید توسط مصرف کننده نهایی پرداخت شود/قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاحات است

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ابهاماتی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط بهره برداران معادن گفت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری در کل کشور نگاه ویژه‌ای به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط مصرف کننده نهایی دارد.

حاجی پور افزود: با توجه به این که در حال حاضر و در هر پروسه تولید، مالیات بر ارزش افزوده درحال دریافت شدن است وزارت خانه در حال پیگیری است تا تنها مصرف کننده نهایی، تنها 9 درصد مالیات بر ارزش افزده محصول نهایی را پرداخت کند و اجرای کامل این طرح نیز نیازمند اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده در راستای حمایت از تولید است.

صادرات 4 هزار و 700 میلیارد ریالی استان در 7 ماهه نخست سال

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به صادرات 4 هزار و 700 میلیارد ریالی استان در 7 ماهه نخست امسال گفت: در کنار صادرات انجام شده از استان شاهد 155 میلیون دلار واردات ماشین آلات و مواد اولیه بودیم که این نشان دهنده تاثیر نگاه حمایتی دولت در راستای بحث توسعه صادرات، بازسازی و نوسازی صنایع و تکمیل ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی بوده است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق طرح‌های موجود در کارگروه رونق تولید، سازمان برنامه خاصی برای تشویق افزایش تولید و حرکت به سمت صادرات در واحدهای تولیدی و صنعتی استان دارد و در همین راستا نیز طرح‌های خاصی برای پرداخت تسهیلات جهت خرید مواد اولیه خارجی و همچنین معافیت مالیاتی جهت واردات ماشین آلات مورد نیاز در پروسه تولید را در دستور کار قرار داده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح محلات، تاریخ 6 دی 95، کد مطلب: 988615221: www.sobhemahallat.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
قانون نیست که ، آبکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین