پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
پژوهش از ارکان پیشرفت هر جامعه ای است و هر جا که نتیجه پژوهش های علمی واقع گرا به عمل تبدیل شده است شاهد توسعه و تحول بوه ایم.

شعار سال: محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در همایش تجلیل از اساتید و دانشجویان پژوهشگر برتر موسسه عالی دانشستان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزارشد، با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می‌آید

وی افزود: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است، بنابر این نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

منصوری بیان کرد: ارتقاء علمی و پژوهش کشورها موجب ارتقاء جایگاه ایشان در بین دیگر کشورها و در سطح جهان می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 20 مرکز اموزش عالی متعدد در این شهرستان و نیز واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در آنها زمینه تعامل بین صنعت و دانشگاه در این مناطق را فراهم کرده است و موسسه عالی دانشستان با توجه به واقع شدن در شهر صنتعی کاوه و رشته های موجود در این دانشگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد، پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می‌آید، اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نمی یابد و دچار سکون و رکود می شود، بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نمی شود.

وی ادامه داد: ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است. اصولاً پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعة کشورهای پیشرفته در نتیجة سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است. حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافتة صنعتی گویای این واقعیت است

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این دوره از نمایندگی مردم ساوه و زرندیه در دو کمیسیون و کارگروههای مختلف کمیسیوهای مجلس شورای اسلامی عضو است، افزود: این فاکتورها موجب افزایش امتیازات و به تبع آن تاثیر گذاری بیشتر نماینده در امور مختلف اجرایی می شود.

وی در پایان تلاشهای خود در جهت ارتقاء بودجه استان مرکزی و شهرستان های ساوه و زرندیه ، افزایش بودجه راه و شهرسازی ، اختصاص بودجه آب شهرستان و کلنگ زنی آن طی دوهفته آینده، افزایش بودجه بهداشت و درمان ساوه و زرندیه، اخذ مجوز ایجاد ایستگاه قطار سریع السیر در منطقه یولاق ساوه، تعویض جاده ایستگاه غرق آباد، جاده آوه، کمربندی شهرستان ساوه و اخذ بودجه تکمیل فاضلاب ساوه را یادآور شد.


کشف حقایق امور بدون پژوهش ممکن نیست

علی رضا شعبانلو رئیس موسسه آموزش عالی دانشستان ساوه نیز دراین همایش ضمن تبریک هفته پزوهش گفت : کشف حقایق امور بدون پژوهش ممکن نیست و همه اختراعات و اکتشافات و پیشرفتهای بشری از آثار و نتایج پزوهش و تحقیق است.

وی افزود: لازمه پیشرفت و ترقی فراهم کردن شرایط پزوهش و تحقیق در فعالیتهای دانشگاه ها است وباید توجه ویزه ای به آن شود.

رئیس موسسسه آموزش عالی دانشستان ساوه تصریح کرد: دانشگاه های مدرن از بدو پیدایش، سه دوره پشت سر گذاشته اند ودانشگاه های نسل اول آموزش محور بوده و وظیفه اصلی آنها انتقال دانش توسط اساتید به دانشجویان و نشر دانش بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل دوم پزوهش محور بوده و برای رسیدن به حقیقت امور آموزش را با پزوهش تقویت کرده اند و در نسل سوم با توجه به نیازهای جلامعه و افزونی تعداد فارغ التحصیلان،مبنای فعالیت دانشگاهها کارآفرینی و به خدمت گرفتن آموزش و پزوهش با هدف ایجاد کار و تولید سرمایه گردید.

شعبانلو بیان کرد: اکنون که نسل چهارم دانشگاه در کشورهای مدرن در حال ایجاد است و این دانشگاه ها می کوشند با حفظ ویژگیهای سه نسل پیشین، نقش مهمتری در ترسیم نقشه راه پیشرفت جامعه و ارتقاء و توسعه فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی جامعه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر اساس سوابق فعالیت دانشگاه ها، ایزارهای رسیدن به جایگاه اخیر را شناسایی و بیان کنیم باید از پژوهش به عنوان اصلی ترین عامل در ارتقاء نقش دانشگاه ها یاد کنیم و آموزش را در مرتبه دوم اهمیت بدانیم، چرا که هیچ آموزشی بدون پژوهش نمی تواند پویا ، مولد و نوآورانه باشد.

دستیابی به قله های دانش و ترقی تنها از راه تحقیق و پژوهش امکان پذیر است

دکتر عباسعلی وفایی از اساتید این دانشگاه و از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی تهران نیز با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف علمی و فناوری گفت: دستیابی به قله های دانش و ترقی تنها از راه تحقیق و پژوهش امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق زمینه ساز فکر کردن برای حرکت است، افزود: از آنجایی که پژوهش و تحقیق موجب افزایش علم و دانش و به تبع آن قدرت و اقتدار کشور و نظام می شود در دانشگاهها هیچ محدودیتی برای اساتید پزوهشگر وجود ندارد.

وفایی بیان کرد: سستی و رخوت در مسیر پزوهش و علم آموزی موجب عقب ماندن از قطار توسعه و فن اوری در جهان می شود.

وی ادامه داد: امروز دیگر قدرت جسمی و نظارتی موجب اقتدار نیست بلکه این تفکر و تعقل واندیشه است که انسانها و کشورها را فدرتمند می سازد.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران با توجه با تاکیدات اسلام به آموختن علم و دانش اظهار کرد: دانش ایرانی باید مرزها را بشکندذ و در سطح جهان گسترش یابد.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نارخبر، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 988618406: www.narkhabar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
امیدوارم این نماینده محترم در زمان تصویب مصوبات پیشنهاد یدر مجلس هم بشکل عملی به این مهم اعتقاد شو نشون بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین