پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
از خردادماه 1395، هیچ مبلغی از سوی سازمان تأمین اجتماعی بابت خدمات درمانی ارائه شده به دانشگاه ، پرداخت نشده و جمع این بدهی تا پایان مهرماه 1395، نزدیک به 80 میلیارد تومان است.

شعار سال: رئیس دانشگاه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی تا پایان مهرماه امسال، حدود 80 میلیارد تومان به دانشگاه بدهی دارد؛ پرداخت بدهی در اسرع وقت توسط سازمان‌های بیمه‌گر بویژه سازمان تأمین اجتماعی را خواستار شد.

دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار اعلام کرد: تقریباً 35 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی دانشگاهی استان، بیمه
شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و این در حالی است که با وجود دو بیمارستان ملکی متعلق به این سازمان(یکی در شهر همدان و دیگری در شهر ملایر)، خدمات‌رسانی به این قشر با توجه به آسیبپذیر بودن در بیمارستان‌های دانشگاهی انجام می‌شود.

وی، ارائه خدمات در بیمارستان‌های دانشگاهی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را وظیفه و تکلیف دانشگاه در اجرای برنامه تحول نظام سلامت دانست و ادامه داد: این مراجعه‌کنندگان در بخش بستری و تحت نظر با پرداخت 6 درصد و در بخش سرپایی با پرداخت مطابق قانون، از خدمات دولتی بهره می‌برند.

رئیس دانشگاه افزود: باقی هزینه‌های درمان بیمهشدگان توسط شرکت‌های بیمه‌گر که در اینجا بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند، از محل واریزی خود فرد و کارفرمای وی که تحت عنوان سرانه بیمه پرداخت کرده‌اند، تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کارکنان دانشگاه بیمه تأمین اجتماعی هستند، تأکید کرد: دانشگاه به طور ماهانه مبلغ سهم کارگر و کارفرما را به صندوق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌کند.

دکتر موسوی‌بهار ادامه داد: بر اساس اسناد ارائه شده به سازمان تأمین اجتماعی، از 15 اردیبهشت ماه 1393 که اجرای برنامه تحول نظام سلامت آغاز شد تا پایان شهریورماه 1395 که اسناد آن تهیه و در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است، از بیش از یک میلیون و 300 هزار پرونده درمانی، نزدیک به 400 هزار مورد ارائه خدمات به افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بدهی مربوط به سال 93 خود را تسویه کرده است، افزود: این سازمان، بدهی خود را در شش ماهه نخست سال 1394 پرداخت کرده و شش ماه دوم سال 94 به همراه ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال با مشارکت بانک رفاه کارگران استان به صورت 60 درصد پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: از خردادماه امسال، هیچ مبلغی از سوی سازمان تأمین اجتماعی بابت خدمات درمانی ارائه شده به دانشگاه پرداخت نشده است که جمع این بدهی تا پایان مهرماه 1395، نزدیک به 80 میلیارد تومان است.

دکتر موسوی‌بهار با تأکید بر اینکه بر اساس تفاهمنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک رفاه کارگران، باید درصدی از مبلغ سود ماه‌های مشارکت توسط دانشگاه پرداخت شود، افزود: دانشگاه یک سال است از سازمان تأمین اجتماعی، مبلغی دریافت نکرده یا دریافتی‌ها به صورت ناقص بوده است؛ با این وجود کوچکترین خللی در روند ارائه خدمات به وجود نیامده است که جا دارد از زحمات پزشکان، کارکنان، پرستاران و مدیران بویژه در حوزه بیمارستان‌ها، قدردانی شود.

وی با بیان اینکه این روند بیش از این قابل ادامه نیست، ادامه حیات بیمارستان‌های دانشگاهی را به پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمهگر بویژه سازمان تأمین اجتماعی دانست و تصریح کرد: بیمارستان‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌های طرف قرارداد، پیمانکاران، شرکت‌های تأمین دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی، به تأمین منابع مالی نیاز دارند.

رئیس دانشگاه، یکی از جهادی‌ترین مدیریت‌ها در حوزه خدمات عمومی برای مردم در سطح گسترده در کشور و به تبع آن در استان را که با تلاش شبانه‌روزی همکاران در حال انجام است، اجرای با قوت برنامه تحول نظام سلامت خواند و اشاره کرد: ارائه خدمات در این حوزه بر اساس قانون و ابلاغیه‌های هیئت دولت انجام می‌شود.

وی، خوشحالی و رضایت مردم در اجرای برنامه تحول نظام سلامت را انگیزه‌ای برای ادامه کار مدیران این حوزه دانست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی همدان پرس، تاریخ 5 دی 95، کد مطلب: 10800: www.hamedanpress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
ببینید کی گفتم که این سازمان با بدترین حالت ممکن ورشکسته می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین