پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
یک مقام دفاعی فیلیپین اعلام کرد، رئیس جمهور فیلیپین با مساله خرید تجهیزات نظامی برای تقویت قابلیت‌های امنیت دریایی این کشور به ارزش 44 میلیارد پزو (932.74 میلیون دلار) موافقت کرده است.
شعارسال: این خبر از جانب فرناندو مانالو، معاون وزیر دفاع فیلیپین و پس از آن که دولت این کشور دو فروند از مجموع دوازده فروند جنگنده سبک ساخت کره جنوبی را برای تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی‌اش دریافت کرد، اعلام شد.

مانالو به خبرنگاران گفت، بنیگنو آکوئینو، رئیس جمهور فیلیپین با قرارداد چندساله‌ای برای خرید دو ناوچه، هشت خودروی تهاجمی آبی-خاکی، سه هلی‌کوپتر ضد زیردریایی، دو جنگنده مخصوص گشت‌زنی دوربرد، سه رادار هوایی، مهمات برای جنگنده‌ها و هواپیماهای پشتیبانی نزدیک موافقت کرده است.

فیلیپین در راستای این قرارداد چند جنگنده سبک آموزشی FA-50 به میزان 18.9 میلیارد پزو خریداری می‌کند. سئول متعهد شده که تا سال 2017 تعداد 10 فرونده جنگنده سبک دیگر را تحویل بدهد.

وُلتر گازمین، وزیر دفاع فیلیپین در تصدیق انتقال جنگنده‌ها از شرکت هوا-فضای کره به نیروی هوایی فیلیپین اظهار کرد: ما خوشحال هستیم از این که به عصر مافوق صوت بازگشته‌ایم.

فیلیپین از زمانی که در اواسط دهه 2000 جنگنده‌های کهنه F-5A/B خود را کنار گذاشت جنگنده نداشته است. این کشور تنها تعداد کمی جت آموزشی ایتالیایی S-211 را که در دهه 1980 خریداری کرده بود در اختیار داشت.

یک ژنرال نیروی هوایی فیلیپین بدون آن که نام خود را فاش سازد به خبرگزاری رویترز گفت: با دریافت جنگنده‌های جدید قابلیت ما برای حفاظت از مرزهای دریایی تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب ما می‌توانیم در زمان سریعتری پاسخ دهیم اما ما نیاز به رادار و تجهیزات مخابراتی خواهیم داشت تا به طور کامل سیستم‌های دفاع هوایی خود را یکپارچه کنیم.

دولت فیلیپین در حال پیشبرد یک طرح پنج ساله برای مدرنیزه سازی ارتش خود به هدف تقویت قابلیت آن برای دفاع از مرزهای دریایی به ارزش 83 میلیارد پزو است. این در حالی است که این کشور از بابت توسعه طلبی های چین در دریای چین جنوبی که هر دو کشور نسبت به آن ادعای ارضی دارند نگران است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ شنبه 7 آذر 1394، کد مطلب: 94090704585، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین