پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
رئیس دانشگاه شیراز اولویت خود را در ۵ ماه آینده عمر دولت یازدهم ایجاد آرامش در این مرکز مهم علمی کشور دانست.
شعارسال: ابراهیم گشتاسبی پیش از ظهر شنبه در نخستین نشست خبری خود پس از حکم سرپرستی ریاست دانشگاه شیراز در پاسخ به خبرنگار مهر پیرامون اولویت خود در این نهاد آموزشی کشور گفت: با توجه به شرایط ۵ ماه آینده که کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد ایجاد آرامش در فضای دانشگاه شیراز اولویتی است که دنبال می کنم.

* زیرساختهای دانشگاه شیراز متعلق به دهه های گذشته است

وی دیگر اولویت خود را توجه به زیرساختهای این دانشگاه عنوان کرد و افزود: از آنجاکه زیرساختهای دانشگاه شیراز متعلق به دهه های گذشته است توسعه این زیرساختها و بازسازی آن موضوعی است که دنبال می کنیم، البته سال سختی به جهت مالی داشتیم چراکه سال گذشته اعتباری که دولت باید در اختیار این نهاد می گذاشت هنوز محقق نشده و چاره ای نداشتیم از ذخایر مالی خود استفاده کنیم.

وی حرکت در جهت دانشگاه نسل سوم را دیگر اولویت دانشگاه شیراز عنوان کرد و گفت: در خصوص خرید و تامین تجهیزات و تعمیرات تاکنون اعتباری دریافت نکردیم البته قول داده شده تا بهمن ماه این کار انجام گیرد ولکن به تصمیم دولت در این باره امید داریم.

گشتاسبی اولویت فرهنگی دانشگاه شیراز را که به گفته وی یکی از حوزه های بسیار سخت کشور محسوب می شود را اتکا به قوانین شورای انقلاب فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: اولویت ما در این مجموعه توجه به آنچه قانون برای این حوزه تعریف کرده است، چراکه اگر بخواهیم سلیقه های شخصی را در حوزه فرهنگی اعمال کنیم دچار مشکل خواهیم شد.

* تولید مقاله با تولید علم متفاوت است

سرپرست دانشگاه شیراز وظیفه دانشگاه را تولید علم دانست و در عین حال تاکید کرد: تولید مقاله با تولید علم متفاوت است. از این رو تولید علم بر اساس آنچه وظیفه هیئت های علمی است انجام می گیرد و تولید مقاله در حیطه وظایف دانشجویان می گنجد.

وی پیرامون اختلاف های دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی در مسئله زمین و کاربری آن از درایت مجموعه مدیران ارشد استان که موجب شد زمین برای احداث بیمارستان شماره ۲ نمازی تامین شود را چاره ساز این مسئله عنوان کرد و افزود: از آنجا که دانشگاه شیراز هیچ راهی برای توسعه به جز در زمین های موجود ندارد خوشبختانه با درایت مشکل حل شد.

گشتاسبی پیرامون فعالیت های سیاسی در فضای دانشگاه شیراز و تشکل های دانشجویی با تاکید بر اینکه فعالیت تشکلهای دانشجویی در قالب علمی اولویت دانشگاه شیراز است، تصریح کرد: در رابطه با آنچه روی داد انتظار ما این است کسانی که قوانین بالادستی را تدوین می کنند به طور صریح قانون را اعمال کرده و تلاش کنند از سلیقه های فردی و جناحی بپرهیزند.

* تلاش می کنیم دانشگاه شیراز دچار تلاطمات اجتماعی نشود

سرپرست دانشگاه شیراز تلاش خود را حفظ سطح علمی این نهاد عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم دانشگاه شیراز دچار تلاطمات اجتماعی نشود و هویت علمی خود را حفظ کند، البته در موضوع روش تدریس و آموزش هم تاکید بر حفظ وضعیت است.

وی خواستار توجه به حوزه هایی نظیر هوش مصنوعی در موضوع گسترش رشته های آموزشی دانشگاه شیراز شد و گفت: در این حوزه دانشگاه شیراز توانایی پرداختن به شاخه های متعدد این رشته دارد و نمونه آن در پروژه کنترل ترافیک شهر شیراز که دانشگاه توانسته به کمک شهرداری و پلیس راهور بشتابد دیده می شود.

گشتاسبی به رشته های علوم انسانی هم اشاره و از ایجاد مراکز خدمات اجتماعی توسط دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: ما نمی خواهیم رقیبی برای بخش خصوصی باشیم بلکه در زمینه هایی که جامعه نیاز به مشاوره های علمی دارد ورود خواهیم کرد.

این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز خواستار لغو حکم پرونده سخنرانی علی مطهری در قبال قائم مقام دانشگاه شیراز شد و از درایت استانداری فارس، رئیس کل دادگستری استان، وزارت علوم و قوه قضاییه که موجب به تعویق افتادن احکام شد تمجید کرد و گفت: در این مدت شاهد بودم که برای استفاده از ظرفیت های دکتر مجید ارشاد، رئیس پیشین دانشگاه شیراز و عدم قبول استعفا تمامی بخشها حمایت خود را از این چهره علمی و خدوم اعلام کردند و همبستگی و وحدت دانشگاهی را به نمایش گذاشتند.

وی دکتر صفوی را شخصیتی انقلابی که دلبسته نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: قائم مقام پیشین دانشگاه شیراز کسی است که برای این نظام حاضر به جانفشانی است.

سرپرست دانشگاه شیراز شرایط کنونی کشور را در ماه های آینده نیازمند همدلی و وحدت در فضای دانشگاهی عنوان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کدخبر: 3864412 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین