پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
اگر با دیده انصاف به قضایا نگاه کنیم، دولت آقای روحانی در بسیاری از زمینه ها موفق بوده است. مهم ترین موفقیت دولت اعتدال، ایجاد ثبات در امور مختلف در کشور بوده است، آن هم در زمانه ای که منطقه خاورمیانه در التهاب جنگ و تندروی ها و آشوب ها روزگار سختی را می گذراند. از نظر وضعیت تورم هم وضع مساعد تری در کشور پدید آمده است. دیگر کسی به دنبال خرید و نگهداری فلان کالا و ارزاق نیست که مبادا ماه بعد گران شود.

شعار سال: هیچ کس منتظر آن نیست که رئیس جمهور کشورمان حرفی خلاف عرف رایج کشورداری بزند و مدت ها تیتر روزنامه ها شود.
اما فارغ از نکات مثبت بالا که بسیار مهم هستند در محافل معلمان در مدارس فرد جرات نمی کند با قاطعیت از دولت روحانی دفاع کند، چرا که ممکن است از طرف همکاران خود مورد آماج حملات قرار بگیرد!

واقعیت این است که معلمان امید بسیار پرامیدی به دولت یازدهم بسته بودند ولی متاسفانه در این سه سال انتظارات معلمان از دولت تدبیر و امید برآورده نشد و معلمان همچنان مورد بی مهری قرار گرفتند و صدایشان کمتر شنیده شد.

آقای فانی هم در قد و قواره یک وزیر مقتدر و باهوش ظاهر نشد که معلمان به او افتخار کنند!

بی تردید شخص آقای رئیس جمهور، خواهان ارتقای عزت و شرافتمندی و منزلت معلمان هستند اما به نظر می رسد تیمی که برای ایشان در بخش آموزش و پرورش کار می کنند یا از بدنه آموزش و پرورش بی خبر هستند یا دچار فقر شدید در مدیریت منابع انسانی و اقتصادی هستند.

مسئولان آموزش و پرورش همیشه از کمبود منابع مالی می نالند و معلمان هم همواره می گویند چرا کمبود منابع همیشه گریبان ما را می گیرد و بقیه کارکنان دولت فارغ از این مسائل هستند. باید توجه داشت که بسیاری از مسائل معلمان چندان ربطی هم به منابع مالی ندارد و ریشه در سوء مدیریت دارد.

به چند نمونه اشاره می کنم.
1.
دریافت حقوق ماهانه معلمان دو ماه است که تیتر خبرگزاری ها شده است! آیا دریافت حقوق دیگر اقشار جامعه هم در روزنامه ها، سایت ها و اخبار صدا و سیما نقل می شود؟ سوال این است که بالاخره این پول باید پرداخت شود، آیا پرداخت یک هفته دیرتر به سوء مدیریت برنمی گردد؟ گفته شده است بنا بر این شده است که پرداخت ها به صورت سراسری باشد. اگر مسئول دلسوز و مدیری در این قسمت وجود داشت باید سعی می کرد با این سیستم جدید چند روز هم زودتر مبالغ را واریز می کرد تا کارایی سیستم خود را نشان دهد. این سوء مدیریت آقایان حتی کار مهم آقای دکتر روحانی را در انتشار منشور حقوق شهروندی زیر سوال برد چرا که در کانال های معلمان گفته می شد تا واریز حقوق ها موقتا از حقوق شهروندی استفاده کنید!

2. ارزشیابی سالانه معلمان هر ساله سوهان روح معلمان می شود و امسال بیشتر از سال های گذشته. تهدید که اگر فلان درصد را نیاورید رتبه بندی چه می شود!

آقایان سیاست گذار، بدانید بسیار معلمان باسواد و دلسوزی داریم که در این قالب ها نمی گنجند و امتیاز نمی آورند اما از خدوم ترین و دلسوزترین انسان های روزگار هستند و باید در مقابل عظمت روح شان سر تعظیم فرود آورد.
مسئولی می گوید این ارزشیابی برای تمام کارکنان دولت است و خبر ندارد که کار را بدتر می کند. معلمی شغلی متفاوت از کارمندی است. فداکاری ها و ایثارهای معلمان در کجای این ارزشیابی می گنجند؟ معلمانی داریم که لباس کار می پوشند و با دستان خود مدرسه شان را تعمیر می کنند معلمان زیادی داریم که ایثار می کنند و از همین حقوق کم خود برای شاگردان فقیرشان کتاب و دفتر و لباس می خرند، معلمان زیادی داریم که روزها و ساعت ها وقت می گذارند تا مسائل دانش آموزان مشکل دار خود را حل کنند و نگذارند آنها از چرخه آموزش بیرون بروند. اینها در کجای این ارزشیابی دیده شده اند؟ اصلا مگر این موارد قابل سنجش هستند؟ باور کنید معلمی با کارمندی متفاوت است.

3. داستان پاداش بازنشستگی معلمان تبدیل به یک تراژدی پر از رنج و غم شده است. چه وعده ها که داده نشد! چه مصاحبه ها که انجام نشد؟ و عاقبت چند روز پیش پاداش بازنشستگان 94 داده شد. آن قدر وعده دروغین داده شده بود که تا واریز پول کسی باور نمی کرد و همه می گفتند دروغ می گویند! لابد این داستان برای بازنشستگان 95 هم تکرار خواهد شد. اینها هم پاداش شان 3 ماه است عقب افتاده است اما کسی از اینان دم بر نمی آورد وقتی می بیند دوستش که پارسال بازنشسته شده است چیزی نگرفته است. به نظر می رسد برای آقای نوبخت و وزیر محترم و مسئولان دیگر، این پروسه بدیهی فرض شده است! و شاید از مهر 96 اندک اندک وعده هایی برای بازنشستگان 95 داده شود.

4. متاسفانه مقام و منزلت معلم فقط در شعار و بعضی مناسبت ها خلاصه شده است. حتی در ادارات آموزش و پرورش هم معلمان مورد بی مهری قرار می گیرند. معلمان برای ثبت نام در مدارس که خود متولیان آنجا هستند دچار مشکل می شوند. نگاه مادگرایانه بعضی از مدیران چه در ادارات و چه در مدارس باعث می شود آنان ثبت نام فرزندان بعضی از اقشار را بر ثبت نام فرزندان فرهنگی ارجح بدانند. آقای رئیس جمهور!

قریب دو میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشورمان وجود دارند. نیرویی زحمت کش، فرهیخته با قدرتی عظیم و تاثیرگذار در دیگر اقشار جامعه. صدای این مردمان نجیب و بافرهنگ کشورمان را بشنوید. برسر کار گماردن مسئولان باسواد و آینده نگر و تیزبین برای مدیریت افرادی که منابع انسانی کشور را تربیت می کنند، توقع زیادی نیست. دادن حقوق ماهانه و پاداش بازنشستگی سر موقع توقع زیادی نیست. معلمان امیدهای زیادی به دولت جنابعالی بسته بودند. این قشر عظیم را دریابید. بگذارید معلمان با افتخار از دولت شما یاد کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری اصلاح طلب و اعتدال گرا دمادم، تاریخ ، کد مطلب: 518530: www.damadam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین