پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
دبیرکل کانون تربیت اسلامی با هشدار نسبت به مصادیق نفوذ دشمن به آموزش‌وپرورش گفت:‌ باید سهم آموزش‌وپرورش را از مجلس آینده بازخواست کنیم.

شعار سال: محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در چهاردهمین گردهمایی کانون تربیت اسلامی استان‌های کشور اظهار داشت:‌ مسئولیت اصلی ما پیگیری مطالبات رهبری در عرصه تعلیم و تربیت است و باید از نهادهای مسئول به ویژه مجلس در رابطه با این موضوع مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی با اشاره به جنگ نرم و نفوذ دشمن گفت:‌ امروز مصداق بارز جنگ نرم، نفوذ دشمن است و در آموزش وپرورش باید نسبت به این موضوع مهم حساس بوده و مصادیق را شناسایی کنیم.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به مصادیق نفوذ دشمن به آموزش‌ و رورش در شرایط فعلی بیان کرد: دین‌زدایی از برنامه‌های آموزش‌وپرورش یکی از مصادیق نفوذ است چرا ساعت درس دینی و قرآن از 4 ساعت در هفته به دو ساعت کاهش یافته است؟ چرا باید تشکل پیش آهنگی که مطابق قانون مجلس منحل شده بود مجدد با همان رسوم گذشته و سلام سه انگشتی احیاء شود.

فرشیدی افزود:‌ بازکردن راه نفوذ برای موسسات وابسته به غرب به منظور ورود به آموزش‌وپرورش و در رأس آنها یونسکو که برای نظام آموزشی ایران برنامه‌ریزی کرده است باید مورد توجه باشد از سوی دیگر یونیسف نیز به دنبال ایجاد روستامهد در ایران است تا نسل جدیدی از ایرانیان را تربیت کنند.

وی ادامه داد:‌ مسکوت گذاشتن یا تحریف سند تحول بنیادین خطری است که آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند، سند تحول نقشه راه آموزش وپرورش است و وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرده که محور برنامه‌های این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه مطابق با سند تحول بنیادین است اما در برنامه ششم توسعه تنها 6 سطر در رابطه با آموزش‌وپرورش آن هم با موضوع خصوصی‌سازی وجود دارد.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم از ظرفیت نمایندگان مجلس برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم، گفت:‌ باید سهم آموزش‌وپرورش را از مجلس بازخواست کنیم. بزرگترین دستورکار مجلس آینده، برنامه ششم توسعه است که سرنوشت پنج سال آینده آموزش‌وپرورش در آن ترسیم خواهد شد.

فرشیدی عنوان کرد:‌ باید نمایندگان مجلس را با مسائل و مشکلات آموزش وپرورش آشنا کنیم، بسیاری از آنها در رابطه با مشکلات معلمان با ما هم عقیده هستند و باید از فرصت مجلس برای بهبود وضعیت معلمان استفاده کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار چهارشنبه 20 اسفند 1394، کد مطلب: 1024476 : www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین