پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۵۲۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل بانک قوامین گفت: زیان‌ده بودن بانک‌ها جذابیت افزایش سرمایه را برای سهامدار از بین می‌برد و همین مساله موجب شده اغلب بانک‌ها نتوانند نسبت ۸ درصد کفایت سرمایه مدنظر استاندارد قبلی کمیته بال را رعایت کنند.
شعار سال: غلامحسین تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به چالش زیان‌دهی بانک‌ها، اظهار داشت: مشکل نقدینگی تاثیر بیشتری در ورشکستگی بانک دارد، زیرا بانک می‌تواند در مقطعی زیان‌ده شود، اما با مدیریت منابع مجدد به سوددهی برسد.

وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی نقدینگی بانک‌ها را به روش‌های مختلف از جمله مدیریت بازار بین بانکی اجازه اضافه برداشت و خط اعتباری به خوبی مدیریت کرده، ولی به هر حال سود یک عامل مهم است.

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به چالش کفایت سرمایه غیراستاندارد بانک‌ها، گفت: این نسبت افزایش یابد افزایش یابد، اما این اقدام نیازمند ایجاد جذابیت برای سهامداران است و جذابیت در صورت سود‌ده بودن بانک‌ به وجود می‌آید.

تقی نتاج ادامه داد: زیان‌ده بودن بانک‌ها جذابیت افزایش سرمایه را برای سهامدار از بین می‌برد و همین مساله موجب شده اغلب بانک‌ها نتوانند نسبت کفایت سرمایه 8 درصد که استاندارهای قبلی کمیته بال بود، را رعایت کنند.

به گفته وی سودآوری بانک‌ها با چالش جدی مواجه است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی یکی از چالش‌های اقتصاد ایران را تعیین اهداف اقتصادی - سیاسی دانست و افزود: به عنوان مثال دولت به دنبال تک رقمی کردن نرخ تورم است، اما در شرایطی که همواره کشور با تورم‌های دورقمی مواجه بوده، با چه هدفی تورم را تک رقمی کرده است؟

نتایج تصریح کرد: زمانی تورم تک رقمی مثبت و مناسب است که ریشه‌های بروز تورم از بین برود، اما دولت فقط تورم را کاهش داده و همچنان ساختارهای اقتصادی آمادگی به وجود آمدن تورم دورقمی را دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از وب سایت خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: 675411، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
تقی جون ، نکنه می خوای پیشنهاد بدی از 8 درصد کمتر بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
شما مشکل افزایش سرمایه و سودهای معوق سهامداران رو حل کن جناب نتاج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
خودت حرف خودت رو قبول داری؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین