پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۵۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
همزمان با قطع واردات گاز از ترکمنستان و افت فشار گاز وزارت نفت از مردم درخواست کرد تا در مصرف گاز صرفه جویی کرده و خود نیز گاز ادارات تابعه در تهران را قطع کرد.

شعار سال: در حالی که مسئولان وزارت نفت در پی قطع یکباره صادرات گاز به ایران از سوی ترکمنستان، مردم کشور را به صرفه جویی در مصرف گاز برای توزیع مطلوب تر این حامل انرژی در کشور توصیه کرده اند، به نظر می رسد کمبود توزیع گاز نسبت به رشد مصرف، آنچنان زیاد شده که دستور ویژه جهت قطع گاز ساختمان های اداری تهران را در پی داشته است.


پیرو صدور این دستور، ساختمانهای اداری وزارت نفت در شهر تهران که تعداد آنها بیش از انگشتان دو دست است، از میانه هفته گذشته به جای گاز طبیعی به مصرف سوخت مایع روی آورده اند.

پیام تلگرامی ابتکار

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار نامه مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر در کانال تلگرامی خود چند نکته را در اینباره یادآور شد: با دستور وزیر نفت، گاز تمامی ساختمان های وزارت نفت و شرکت های تابع در تهران تا اطلاع ثانوی قطع شد. متن نامه مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت حاکیست که مدیریت هوشمندانه مصرف گاز طبیعی و ضرورت صرفه‌جویی و اهمیت گازرسانی به تمامی مناطق کشور مد نظر بوده و دولت این صرفه جویی را از خود شروع می‌کند. تغییر سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز طبیعی از عوامل این ضرورت است. قبل از سال 93 نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌کردند که این مسئله نقش مهمی در آلودگی هوای کلانشهرها داشت. اکنون اما مدیریت هوشمندانه گاز با در نظر گرفتن اولویت گاز نیروگاه‌ها، اعمال می‌شود.»

دستور از معاونت وزیر آمده است

معاون وزیر نفت دستور قطع گاز مصرفی موتورخانه های ساختمانهای اداری وزارت نفت در شهر تهران را صادر کرد تا این ساختمان ها که تعداد آنها بیش از انگشتان دو دست است، از میانه هفته گذشته به جای گاز طبیعی به مصرف سوخت مایع روی آورند.

در حالی که مسئولان وزارت نفت در پی قطع یکباره صادرات گاز به ایران از سوی ترکمنستان، مردم کشور را به صرفه جویی در مصرف گاز برای توزیع مطلوب تر این حامل انرژی در کشور توصیه کرده اند، به نظر می رسد کمبود توزیع گاز نسبت به رشد مصرف، آنچنان زیاد شده که دستور ویژه جهت قطع گاز ساختمان های اداری تهران را در پی داشته است.

پیرو صدور این دستور، ساختمانهای اداری وزارت نفت در شهر تهران که تعداد آنها بیش از انگشتان دو دست است، از میانه هفته گذشته به جای گاز طبیعی به مصرف سوخت مایع روی آورده اند.

متن دستور به شرح زیر است: «با سلام احتراما اخذ به دستور مقام محترم وزارت درخصوص مدیریت هوشمندانه گاز طبیعی، ضرورت صرفه‌جویی و اهمیت گازرسانی به اقصی نقاطی میهمن اسلامی به ویژه مناطق سردسیر در فصل سرما خواهشمنداست دستور فرمایید گاز مصرفی موتورخانه‌ های کلیه‌ ساختمان‌های اداری واقع در شهر تهران در سطح وزارتخانه و چهار شرکت اصلی از روز سه‌شنبه 14.10.95 تا اطلاع ثانوی قطع شود.»

اقدامی تحسین برانگیز

این اولین بار است که یک دستگاه دولتی و حکومتی بعد از دعوت مردم به انجام امری، خود در انجام ان کار داوطلب شده و در واقع از خودش شروع می کند.

اینک وزارت نفت با دعوت از مردم برای صرفه جویی و شروع صرفه جویی از خود، قدم در راهی نهاده که می تواند سرمشق دیگر دستگاه های دولتی، حکومتی و شهرداری ها باشد و چه بهتر است که سایر دستگاه ها نیز به این صرفحه جویی بپیوندند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تیتر شهر، تاریخ 20 دی 95، کد مطلب: 18665: www.titreshahr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
کی میشه من دیگه تصویر و اسمی از این خانم نبینم و نشنوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین