پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان در آستانه فرارسیدن روز جهانی معلولان خبر داد: ایجاد دو مرکز توانبخشی برای بیماران روانی مزمن در دستور کار بهزیستی گیلان قرار دارد.

شعار سال: محمد رضا پارسی پیش از ظهردوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، با بیان اینکه توانایی افراد معلول در بسیاری از موارد بسیار بالاتر از افراد عادی است، اظهار کرد؛ فراهم آوردن شرایط فعالیت و شکوفایی توانای این قشر از جامعه از الزامات است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای توسعه مراکز درمانی توسط خیرین برای معلولان گفت:ایجاد دومرکز توانبخشی برای بیماران روانی مزمنبه صورت جداگانه برای مردان و زنان موردبرنامه ریزی سازمان بهزیستی قرار دارد.

پارسی از احداث «پارک فرشتگان دیوار ۴۷»در شهر رضوانشهر خبر داد و افزود؛ این پارک که برگرفته از طرح یک شهروند رضوانشهری است با معرفی افراد سندرم دان در ۱۲ام ماه جاریبرای اولین بار در این شهر افتتاح می شود.

مدیر کل بهزیستی گیلانتصریح کرد:این طرح بیانگر چگونگیمشارکت افراد معلول در جامعه است.

به گفتهپارسی انجمن سندرم دان در گیلان کمتر از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کردهو در حال حاضر نیزپرونده بیش از ۶۷۰ نفر از این افراد در بانک اطلاعاتی بهزیستی موجود است.

وی مسائلمربوط به درمان افراد با سندرم دان را در اولویت سازمان بهزیستی اعلام کردو افزود:پرداخت مستمری ماهانه به این افراد از اولویت هایانجمن سندرم دان است.

مدیر کلبهزیستی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰نفر از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند، اظهار کرد؛ از این تعداد سههزار نفر معلولیت بینایی، ۱۵ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی، ۱۱ هزار نفر معلول ذهنیو پنجهزار نفر نیز دارای معلولیت شنواییهستند.

پارسی ادامه داد:سه هزار نفر نیز دارای حالت روانی مزمن هستند که از ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان ازبهزیستی مستمری دریافت می کنند.

وی بر پیشگیری از معلولیت های ژنتیکیبا بهره مندی ازمشاوره ژنتیک قبل از ازدواج درسطح استان تاکید کرد و گفت:انجام این مشاوره ها قبل از ازدواجباید الزامی شود تا شاهد تولد نوزادان با معلولیت های ژنیتیکی نباشیم.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان بر لزوم پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث رانندگینیز اشارهکرد و افزود: لازم است راهکارهایی برای کاهش حوادثجاده ای اندیشیده شود زیرا عواقب این تصادفات در زندگی فردی و اجتماعی افراد بسیار پررنگ است.

پارسی همچنینجلوگیری از معلولیت های بیناییبعد از تولد را باپیشگیری از بیماری تنبلی چشم اجرایی دانست و بیان کرد: در بسیاری از معلویت ها با رعایت موارد پیشگیری شاهد حفظ سلامت افراد خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت ها و توانایی های افراد معلول گفت:بر آن هستیم تا از توانایی های این افراد در زمینه های موسیقی و فرهنگی در مراسممختلف استفاده کنیم.

این مسئول همچنین در زمینه حمایت از اشتغالمعلولانافزود؛ این افراد می توانند از وام خود اشتغالی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهاردرصد بهره مند شوند.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان در راستای حمایت بیشتر از معلولان شاغلخاطر نشان کرد:مبلغ حق بیمه کارفرما که باید توسطکارگر پرداخت شود توسط اداره بهزیستیتقبل و پرداخت می شود تا جامعه به این باور برسد که معلولان نیز توانایی اشتغال و دریافت دستمزد را دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آذر 1394، کد مطلب: 2987654: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین