پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
زهرا سعیدی گفت: شدت تاثیر پذیری شهرستان ها از آلایندگی در کمیته ای در استان طبق مدل های علمی فیزیک و محیط زیست مشخص می شود.
شعارسال: نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مبارکه نا با اشاره به تصحیح لایحه دولت در مورد توزیع عوارض آلایندگی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در خصوص بحث عوارض آلایندگی صنایع تولیدی بزرگ، با تکیه بر اینکه حق را در نظر بگیریم و با وجود مخالفت هایی که برخی برای تصحیح این لایحه داشته اند این تصحیح انجام شد و در مجلس هم رای آورد.

زهرا سعیدی با بیان اینکه بهترین حالت ممکن که با پیگیری نمایندگان در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس مصوب شد و پیگیر توزیع نشدن استانی و کشوری بودیم، خاطرنشان کرد: آنچه دولت در لایحه خواسته بود، توزیع عوارض آلایندگی کشوری شود که اگر تصویب می شد باید عوارض آلایندگی به خزانه کل کشور واریز می شد که با مخالفت نمایندگان این طرح به صورت توزیع شهرستانی تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه چه شهرستان هایی با چه درصد از این آلایندگی سهیم می شوند، نیازی به مصوبه مجلس ندارد، افزود: مجلس مصوبه ای در مورد توزیع عوارض آلایندگی فولاد مبارکه و یا دیگر صنایع نمی دهد و به عنوان مثال شهرستان مبارکه از شرکت ذوب آهن چقدر سهیم می شود و شهرستان لنجان چقدر سهم از عوارض فولاد مبارکه دارد، نیاز به مصوبه ی مجلس ندارد و در یک کمیته ای که متشکل از مدیرکل محیط زیست، مدیرکل مالیات استان اصفهان و استانداری اصفهان طبق مدل های علمی فیزیک و محیط زیست بررسی می کنند، تصویب می شود.

سعیدی اضافه کرد: مجلس سهیم بودند یا نبودن شهرستان ها را تعیین نمی کند و بلکه مجلس شهرستانی، استانی و یا کشوری بودن توزیع عوارض را مشخص می کند و ممکن است شهرستانی تا صد درصد هم باشد، مجلس میزان آلایندگی را مصوب نمی کند، میزان در کمیته ای که در استان از قبل بوده و خواهد بود، تصویب می شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد چاپ شده و توزیع شهرستانی پیشنهاد من بود، عنوان کرد: این پیشنهاد با امضای آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و من از طرف این کمیسیون، به کمیسیون تلفیق مجلس داده شد و پیشنهادی بهتر از توزیع آلایندگی شهرستانی نبود که ما مطرح کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال مبارکه نا در رابطه با خبری که در فضای مجازی مبتنی بر پرداخت اختصاصی عوارض صنایع به شهرستان حوزه خود، اظهار کرد: این خبر رد می کنم و با توجه به اینکه اینگونه خبرها از روی ناآگاهی عدم آگاهی به قوانین است، انتشار این اخبار پس از تایید شورای نگهبان باید صورت بگیرد و اگر این گونه طرح ها عملی بود، در مجلس عنوان و به رای گذاشته می شد.

وی با بیان اینکه این گونه طرح ها غیر ممکن است، مطرح کرد: طرح توزیع اختصاصی به شهرستان ها نشدنی است به طور مثال اصفهان از پالایشگاه و مبارکه از ذوب آهن و نباید سهم آلایندگی ببرد این طرح غیر ممکن است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کدخبر: 47667، www.mobarakena.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین