پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد حدود 5 درصد از جمعیت استان یزد معتاد به مواد مخدر هستند.

شعار سال: جامعه شناسان اعتقاد دارند، هنگامی که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را واکاوی و تبارشناسی کنیم به معضلی بنام اعتیاد می‌رسیم.

اعتیاد ناهنجاری روانی- اجتماعی است که از مصرف غیر طبیعی مواد مخدر صنعتی و سنتی ناشی شده و باعث اختلال روانی و فیزیولوژی فرد مبتلا به مواد مذکور می شود. این اختلال در عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی فرد معتاد اثر ناپسندی بر جای گذاشته و در موارد شدید حتی زندگی فردی و اجتماعی وی را به طور جدی تهدید می کند.

خانواده‌های ناسالم، اختلالات روابط جنسی و زناشویی، مشکلات خانوادگی، بیکاری، عوامل فردی مانند «عدم توانایی در نه گفتن، اضطراب، بی هدفی، شکست تحصیلی، لجبازی و انتقام جویی»، تربیت ناسالم، ازدواج نادرست همگی از عوامل گرایش افراد به اعتیاد هستند.

کاهش سن اعتیاد به 15 سال و تغییر الگوی مصرف معتادان دو اتفاق ناگوار به زعم مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد است.

دسترسی آسان به مواد مخدر صنعتی، باورهای غلط نسبت به این مواد از دلایل گرایش به سمت این مواد است.

تبلیغات جذاب برای بانوان ، نوجوانان و جوانان در زمینه خوش اندامی، تقویت، رفع افسردگی در شبکه های مجازی نیز از عوامل گرایش به مواد مخدر صنعتی است.

آنچه صاحب نظران و حتی مسئولان را در مورد مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه نگران کرده، ناآگاهی اغلب مردم حتی قشر تحصیلکرده از پیامدهای شیشه و حتی مخدر بودن یا نبودن آن است و این امر نیازمند استفاده از ابزارهای مختلف رسانه ها، هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، پزشکان و ... است تا در خصوص این پدیده شوم به مردم هشدار دهند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد حدود 5 درصد از جمعیت استان یزد معتاد به مواد مخدر هستند، با توجه به جمعیت حدود یک میلیون نفری استان، نزدیک به 50 هزار نفر از یزدی ها در دام اعتیاد قرار گرفته اند و این یک زنگ خطر جدی محسوب می شود.

مینا فرهی فرد دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز گفته است: 7درصد از جامعه معتاد استان را بانوان تشکیل می دهند و 50 درصد افراد معتاد تحت پوشش مراکز ترک اعتیاد هستند.

کار به جایی رسیده است که 95 درصد مردم این استان، دغدغه اعتیاد فرزندان و گرایش آنها به این مواد را دارند.

این روزها هر جا بحث قتل، ضرب و شتم، طلاق، خودکشی و ... به میان می آید، ردپایی از مواد مخدر نیز در ماجرا دیده می شود زیرا اثرگذاری مواد مخدر به خصوص نوع صنعتی آن به حدی است که تعادل رفتاری را فقط در چند بار مصرف سلب می کند و از فردی با روحیات و خلقیات انسانی، موجودی بی اختیار، مهاجم و متوهم می سازد.

سیاست دولت در برنامه ششم این بود که آمار اعتیاد 25درصد کاهش پیدا کند، اما با توجه به آمارها متاسفانه تا به حال اعتیاد رشد داشته است.

برای درمان ناهنجاری های اجتماعی جامعه باید مسئولان و مردم در یک عزم جدی اعتیاد را سرکوب کنند و معتاد و مخدر را نایاب!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی یزد ندا، تاریخ 22 دی 95، کد مطلب: 25972291: www.yazdneda.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
5 درصد معتاد/ 5 درصد طلاق / 5 درصد خشونت / 5 درصد ...... ملاحظه می کنید که چالش آسیب اجتماعی چقدر زیاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
در یزد،آمار طلاق در حدود 20 درصد ازدواج هاست دوست عزیز، چرا ندانسته برای خودت آمار 5 درصدی در کامنت بالا گذاشتی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین