پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
طرح مسکن مهر یکی از طرح های مهم در زمینه احداث مسکن برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بود، اما این طرح پس از گذشت سالیان بسیار نتوانسته رضایت مردم را به خود جلب کند.
شعار سال: طرح مسکن مهر یکی از طرح های مهم در زمینه احداث مسکن برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بودکه اجرای آن در دولت گذشته کلید خورد اما این طرح پس از گذشت سالیان بسیار نتوانسته رضایت مردم و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را به خود جلب کند.

مسکن مهر شهرستان ارومیه نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و هنوز زیرساخت های اولیه برای زندگی در این طرح ها مهیا نشده اند.

طرح مسکن مهر در ارومیه در 4 منطقه از شهر ایجاد شده است اما یکی از این مناطق شهرک گلمان بوده که بیش از 15 کیلومتر از شهر فاصله دارد و علاوه بر فاصله ان از شهر، نسبت به سایر مناطق از امکانات کمتری برخوردار است.

تحقق نیافتن اهداف مسکن مهر در ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره وضعیت مسکن مهر شهرستان ارومیه گفت: وضعیت مسکن مهر شهر ارومیه که در 4 نقطه از شهر از جمله شهرک گلمان در حال اجرا بوده جالب نیست. این در حالی است که پروژه های مسکن مهر در دولت قبلی به منظور ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه از لحاظ مالی مطرح شد که این هدف در شهرستان ارومیه محقق نشده است.

«میر علی محمدی» درباره شرایط لازم برای اجرای پروژه و موفقیت در آن افزود: به طور قطع اگر پروژه ای به صورت سرمایه گذاری گروهی انجام گیرد هزینه نهایی آن کاهش می یابد اما شرایطی لازم دارد که از جمله این شرایط می توان به مکان یابی مناسب، مدیریت مناسب، سرمایه گذاری و زمان تحویل اشاره کرد.

وی درباره شرط مهم و لازم که درباره مسکن مهر باید رعایت شود ابراز کرد: یکی از مسایل مهم که درباره پروژه های مسکن مهر باید رعایت شود این است که اشخاصی که به عنوان تعاونی های مساکن مهر همراهی و همکاری می کنند، افراد صاحب صلاحیت باشند اگر فاقد صلاحیت های فنی و همچنین فاقد صلاحیت های سرمایه گذاری و علمی باشند به طور طبیعی با یک سری مشکل هایی مواجه می شویم.

مکان یابی نامناسب طرح های مسکن مهر در ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره مشکلات مسکن مهر در ارومیه اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در پروژه های مسکن مهر شهر ارومیه بعد از مکان یابی نامناسب وجود دارد، هیچ گونه فکر اساسی برای تامین زیرساخت و شریان های حیاتی شهری از جمله اب، فاضلاب، گاز، برق و مخابرات نشده است. این در حالی است که در هر ساخت و سازی تنها ساختمان مد نظر نبوده و همیشه تاسیسات بیشتر از خود ساختمان هزینه بر است.

به گفته محمدی طرح های مسکن مهر فاقد به کارگیری ضوابط اجرایی فنی و مهندسی در این پروژه ها است.

نبود زیرساخت های شهری در مسکن مهر شهرک گلمان

وی درباره وضعیت مسکن مهر شهرک گلمان تشریح کرد: متاسفانه شرکت های خدمات رسان شهری نتوانستند زیرساخت های شهری را به موقع در شهرک گلمان ارومیه فراهم کنند و به همین خاطر با شرایط فعلی با مشکلاتی از جمله زیرساخت های شهری مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره اقداماتی که شهرداری ارومیه برای مسکن مهر شهرک گلمان انجام داده است افزود: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه به اجبار شورای اسلامی به منظور تامین رفاه شهروندان که در گلمان زندگی می کنند، به شهرداری ارومیه اجازه داده شد که به طور مستقیم وارد عمل شود.

محمدی خاطر نشان کرد: با ورود شهرداری ارومیه به شهرک گلمان، اقدامات مهمی صورت گرفت که از جمله این اقدامات می توان به ایجاد فضاهای خدمات رسان از جمله اتش نشانی، فضاهای سبز، خیابان کشی، جدول گذاری، پیاده روسازی اشاره کرد. در واقع به طور تقریبی نظم لازمه در انجا برقرار شده است اما متاسفانه هنوز مشکلات اساسی مردم در آنجا حل نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 29 دی 1395، کد مطلب: 5942178، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
مسکن مهر کجا خوبه که در ارومیه حالش خوب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین