پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
علی رغم انتقادات گسترده و همراه با غرایض سیاسی دولت یازدهم به طرح مسکن مهر، دولت تاکنون هیچ برنامه اجرایی برای حوزه مسکن نداشته است و این حوزه از رکود گسترده و بی سابقه رنج می برد.

شعار سال: از عمر دولت یازدهم بیش از سه سال می گذرد؛ سه سالی که با اتفاقات و حوادث گوناگونی همراه بوده است. دولت یازدهم که محور شعارهای خود را بر انتقاد از عملکرد دولت قبل و لزوم ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بنیان نهاده بود اکنون با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت نتوانسته به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

دولت یازدهم تمام هم و غم و توان خود را در طول سه سال گذشته بر موضوع روابط خارجی و بخصوص برجام متمرکز کرده و همه مقدرات کشور را به نتایج آن گره زده بود که اکنون با گذشت ماه ها از اجرای برجام هنوز توفیقی در کسب نتیجه عملی از برجام نداشته و به نوعی به روزمرگی دچار شده است.

یکی از شعارهای مهم و کلیدی دولت یازدهم را ساماندهی بخش مسکن و رونق بخشی به آن تشکیل می داد. شعاری که با گذشت سه سال از ایراد آن هنوز به مرحله عمل درنیامده و در حد شعاار باقی مانده است. در طول سه سال گذشته بخش قابل توجهی از اقدامات دولت یازدهم را می توان صرفاً انتقاد از گذشته و عملکرد دولت قبل دانست؛ اقداماتی که حوزه مسکن و خصوصاً مسکن مهر بخش مهمی از آن را شامل می شود.


آخوندی: پرونده مسکن مهر سال ۹۵ بسته می‌شود

در همین رابطه اعضای کابینه دولت روحانی و خصوصاً وزارت راه و شهرسازی حملات تندی را متوجه طرح مسکن مهر کرده و آن را غیرکارشناسی و مخرف می خوانند. با وجود این انتقادات وزیر راه و شهرسازی به موضوع مسکن مهر، آخوندی نیمه شهریور سال گذشته از تکمیل و اتمام طرح مسکن مهر در مهرماه 95 خبر می دهد.

اکنون با گذشت بیش از چند ماه از زمان اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی برای اتمام پروژه های مسکن مهر و بسته شدن پرونده آن، هنوز بسیاری از واحدهای مسکن مهر در حالت کما به سر می برد و از ساخت، تکمیل و و تحویل آن ها خبری نیست. در خصوص تأخیر سه ساله دولت یازدهم در اجرا و اتمام طرح مسکن مهر باید به چند نکته توجه کرد:

ریشه انتقادات گسترده دولت به طرح مسکن مهر و اهمال سه ساله در اتمام و به سرانجام رساندن آن را باید در لابه‌لای اغراض سیاسی دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی جستجو کرد. در طول سه سال گذشته تلاش فراوانی صورت گرفته است تا به هر طریق ممکن این طرح در اذهان عمومی، طرحی شکست خورده و مزخرف! نشان داده شود. این اقدامات تخریبی برای زیر سوال بردن اقدامات دولت گذشته تنها و تنها یک قربانی داشته است و آن هم مردمی که تمام هستی خود را در در راه به دست آوردن سرپنایی ساده و کوچک از دست داده اند. طبقات ضعیف جامعه که هدف مسکن مهر بودند اکنون با گذشت بیش از سه سال از انتظار هنوز بسیاری از آن ها به سرپناه ساده خود نرسیده اند و دستشان به جایی بند نیست.

فارغ از نقاط ضعف و قوتی که در طرح مذکور وجود داشت آن چه انتظار می رفت آن بود که دولت روحانی می بایست این طرح به ارث رسیده را اجرا می کرد و به سرانجام می رساند، اما اهداف و اغراض سیاسی در طول سه سال گذشته از به سرانجام رسیدن آن جلوگیری کرده است.


موسوی بیوکی:مسکن مهر باعث تعدیل قیمت‌ها در کشور شد

با وجود همه این انتقادات، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح مسکن مهر با بیان این که مسکن مهر توانست قیمت مسکن را کنترل کند می گوید: طرح مسکن مهر تا حدودی مشکل بخش مسکن را حل کرد.

از سوی دیگر علی رغم انتقادات گسترده و همراه با غرایض سیاسی دولت یازدهم به طرح مسکن مهر، دولت تاکنون هیچ برنامه اجرایی برای حوزه مسکن نداشته است و این حوزه از رکود گسترده و بی سابقه رنج می برد.

امروز پس از گذشت ماه ها از زمانی که وزیر برای اتمام طرح مسکن مهر سخن گفته بود، نه تنها خبری از اقدام عاجل برای به سرانجام رسیدن آن نیست حتی فرمانداران شهرها نیز اولویت کاری خود را اجرای چنین طرح هایی در شهرستان های خود قرار داده اند همان طرح هایی که بر ساسا گفته وزیر می بایست ماه ها از بسته شدن پرونده آن می گذشت.

در همین رابطههادی مقیمی فرماندار اردکان در نشست شورای مسکن اردکان از تاخیر ایجاد شده در تکمیل فاز دوم مسکن مهر و مسکن بهزیستی اردکان به عنوان یکی از دغدغه ها و معضل های پیش رو نام برد که موجبات نارضایتی متقاضیان این پروژه ها را به دنبال داشته است.

آن چه را که می توان به عنوان به عنوان ماحصل اقدامات سه ساله دولت در بخش مسکن و اجرای طرح مسکن مهر قلمداد کرد، چیزی جر اهمال عامدانه برای به شکست گشاندن و سیاسی کردن موضوع برای تخریب موضوع نیست. بی شک تاوان چنان اغراض سیاسی را باید مردمی بدهند که سال هاست منتظر سرپناه ساده خود هستند؛ سرپناهی که به نظر می رسد در این دولت امیدی به ساکن شدن در آن نباید داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی یزد رسا، تاریخ 22 آذر 95، کد مطلب: 25309289: www.asrfarhang.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین