پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
رضایی با اشاره به نظم و انضباط شهری در ساخت و ساز ها گفت :بالغ بر 60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که بیش از 10 میلیون نفر در این بافت فرسوده زندگی می کنند.
شعارسال: محمد رضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران در برنامه ی گفتگوی ویژه ی خبری شبکه دو سیما گفت : بالغ بر 60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که بیش از 10 میلیون نفر در این بافت فرسوده زندگی می کنند.

وی با اشاره به کوتاه بودن عمر ساختمان ها در کشور ابراز داشت: اگر مهندسین و شهرداری ها در ساخت ساختمان ها به تمامی مواردی که در قانون آورده شده است توجه کنند بیش از 98 درصد از ایمنی ساختمان رعایت می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت ضعیف نگهداری ساختمان ها در کشور افزود: برای نگهداری مطلوب ساختمان ها باید مهندسین پروانه دار نگهداری ساختمان داشته باشیم.

رضایی با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها خاطرنشان کرد :برای حفظ و نگهداری ساختمان ها مشکلی از بابت قانون نداریم اما در اجرای این قوانین توجه لازم صورت نمی گیرد.

در بند 14 ماده ی 55 قانون شهرداری ها آمده است : اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و مساکن عمومی و دالانهای عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاهها و چاله های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکنها و ایوانهای مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آنها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودانها و دودکشهای ساختمانها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد.

تبصره در کلیه موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غیره و رفع مزاحمت های مندرج در ماده فوق شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی خود به مالکین یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت دار متناسبی صادر می نماید و اگر دستور شهرداری در مهلت معین بموقع اجرا گذاشته نشود، شهرداری رأساً با مراقبت مأمورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد نمود و هزینه مصروف را به اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت خواهد کرد.

مقررات فوق شامل کلیه اماکن عمومی مانند سینماها و گرمابه ها، مهمانخانه ها، دکاکین، قهوه خانه ها، رستورانها، پاساژها و امثال آن که محل رفت و آمد و مراجعه عمومی است نیز می باشد.

نماینده مردم جهرم خاطرنشان کرد : بیمه ی اجباری ساختمان ها در برنامه ی ششم توسعه مطرح شد اما مورد تایید مجلس قرار نگرفت و مصوب نشد.

وی با اشاره به نظم و انضباط شهری در ساخت و ساز ها گفت: نگاه به ساختمان سازی در کشور باید تغییر کند و قانون نظام مهندسی باید اصلاح شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کدخبر: ۱۰۴۹۵۹، www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین