پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با اعلام اینکه 50 درصد تولیدات کشاورزی همدان مازاد نیاز است، گفت: نبود صنایع تبدیلی یکی از مشکلات کشاورزی همدان است که سبب خام‌فروشی شده است.

شعارسال: احمد فضلعلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: تعامل با همه تشکل‌ها، مردم، کشاورزان و مدیران مهمترین اقدام سازمان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه ریاست سازمان جهاد کشاورزی کار سختی پیش‌رو دارد چراکه باید ضمن حفظ این جایگاه، قدم‌هایی نیز برای پیشرفت بخش بردارد، افزود: استان همدان در بخش کشاورزی جایگاه خوبی در کشور دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

فضلعلی با اشاره به اینکه همدان 1.2 درصد از خاک کشور را دارد، تصریح کرد: با این وجود 3.8 درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی کشور متعلق به استان همدان بوده و این امر نشاندهنده عملکرد مطلوب بخش کشاورزی همدان بوده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و نوین در 170 هزار هکتار از اراضی آبی استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون 120 هزار هکتار از این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه سالانه 12 هزار هکتار از اراضی آبی همدان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر توان اجرای بیشتر از میزان در سال وجود دارد و اگر وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات همدان در این بخش را افزایش دهد به طور قطع می‌توان 50 هزار هکتار باقی مانده را در مدت چند سال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کرد.

وی با اعلام اینکه سالانه پنج میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در همدان تولید می‌شود، افزود: 50 درصد این میزان مازاد نیاز استان همدان بوده و نیاز به فراوری و تبدیل دارند.

فضلعلی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت بالایی برای فراوری و استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی دارد، تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی یکی از مشکلات کشاورزی همدان است که سبب خام‌فروشی تولیدات کشاورزی همدان شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون تن سیب‌زمینی در همدان تولید می‌شود ولی یک گرم از این میزان در همدان فراوری نمی‌شود، گفت: همدان ظرففیت خوبی در زمینه برخی محصولات از جمله سیر، گرد، انگور و علوفه دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی و حمایت وضعیت فعلی را ارتقا داد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه براساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی 3.5 درصد از اعتبارات وزارت‌خانه به همدان تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: ولی با تلاش صورت گرفته سهم همدان به 6 درصد رسیده ولی ظرفیت جذب 10 درصد از اعتبارات نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 200 تشکل در بخش کشاورزی فعال هستند، اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی در بین مسئولان وجود دارد و انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی با حمایت از استان همدان سبب رونق اقتصادی بخش کشاورزی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9آذر1394، کدخبر: 931250: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین