پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
عادل دهدشتی صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش دلوار شهرستان تنگستان اظهار داشت: اگر به صورت علمی وضعیت اقتصادی کشور از نگاه اندیشمندان و تئوری‌پردازان این حوزه، مورد ارزیابی قرار گیرد، از فضای شعارگونه، حرف و فضای انتزاعی فاصله گرفته و باید بدانیم که بر اساس آمار، ارقام و معیارهای اقتصادی بحث صورت می‌پذیرد.
شعارسال: وی تصریح کرد: در ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم، نرخ رشد اقتصادی منفی 8/6 دهم درصد بوده که این نرخ طی مدت این چند سال به بالای 5 درصد رسیده است و اگر این فاصله را در نظر بگیرید می‌توانید ارزیابی دقیق و علمی از وضعیت اقتصادی کشور داشته باشید.

فرماندار تنگستان ادامه داد: زمانی که نرخ تورم بالای 40 درصد قرار گرفت، کشور در حالت رکود بود و کشور در آستانه ورشکستگی اقتصادی قرار داشت.

مقام عالی دولت در شهرستان تنگستان عنوان کرد: با وجود این‌که نرخ تورم تک رقمی شده است، آن‌گونه‌ای که نیاز بوده رونق اقتصادی مطابق با توقعات، انتظارات و مقتضیات جامعه ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: البته این موضوع هم دلایل متعددی دارد که یک بخشی از آن مشکلات داخلی کشور است اما بخش عمده آن به تحریم‌های ظالمانه و غیرمنصفانه‌ای که با اجماع بین‌المللی از سال 92 تا شکل‌گیری وضعیت برجام بر کشور مترتب شد، برمی‌گردد.

فرماندار تنگستان گفت: زمانی که شاخص‌های کلان دارای مشکل و با وضعیت مطلوب فاصله داشته باشد و تا زمانی که بخواهیم کشور را در یک ریل منطقی اقتصادی برگردانیم، باید بپذیریم که این مهم نیازمند صرف یک پروسه زمانی است، اما وقتی این آمارها را تبیین می‌کنیم در سال‌های آینده اگر در مسیر عقلانیت قدم برداریم، به امیدواری می‌رسیم و می‌توانیم اثرگذاری وضعیت اقتصاد کلان و حرکت به سمت نقطه بهینه را بر اقتصاد خرد نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که رونق تولید داشته و رشد اقتصادی را افزایش دهید بعد از طی زمان و کاهش نرخ تورم در آینده، می‌توانید امیدوار باشید که معیشت و اشتغال مردم به سمت فضای مثبت و رویکرد مطلوب خودش سیر کند.

فرماندار تنگستان یادآور شد: ما در این حوزه هنوز به مرحله آرمانی خود نرسیده‌ایم و مردم مشکلاتی دارند اما آنها فضای کلی کشور را درک می‌کنند و آینده ترسیم شده برای اقتصاد می‌فهمند.

دهدشتی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید، اعتدالی و دور از هرگونه افراط و تفریط است تا با تلاش و هماهنگی قوا و زیر بیرق ولایت فقیه بتوانند اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را به پیش ببرند.

وی با اشاره به این‌که هدف تمام گروه‌های درون نظام، وحدت است، افزود: تمام تلاش دولت این است که بتوانیم با همدلی و هم‌افزایی اهداف چشم‌انداز که ترسیم شده را به پیش ببریم.

فرماندار تنگستان عنوان کرد: بیشترین تعامل و ارتباط با روحانیون معظم، مراجع عظام و نهادهایی که درحوزه کارهای فرهنگی و مذهبی تلاش می‌کنند توسط دولت تدبیر و امید انجام شده که همیشه با تائید مراجع عظام همراه بوده است.

این مقام عالی دولت در شهرستان تنگستان تصریح کرد: همه ما خدمتگزار مردم و گروه‌های سیاسی در شهرستان تنگستان هستیم و باید مشی و نگاه همیشگی ما اعتدالی و منصفانه باشد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در این شهرستان برای مردم خدمت می‌کنند در برابر مردم و گروه‌های سیاسی مسؤول‌ هستند و باید پاسخگو هم باشند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: تکریم ارباب رجوع را سرلوحه خود قرار داده و مشی همیشه اعتدالی و منصفانه را ادامه می دهیم و جزء برای منافع مردم به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه سلامت کارهای بسیار سترگ و موثری در طرح سلامت انجام شده، اظهار داشت: یکی از نکات مورد انتقاد به ما و مسؤولان در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در بخش دلوار است که شایسته این مردم عزیز و نیاز بخش دلوار کار نشده است.

دهدشتی یادآور شد: علی‌رغم اینکه در سطح کشور کارهای بسیار خوبی در حوزه سلامت مردم انجام شده است توصیه ما به بخشدار جدید دلوار این است در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان تنگستان در این دوره به ویژه در سال جاری پروژه‌های متعدد و خارج از کمیته برنامه‌ریزی و اعتبارات شهرستان ترسیم کردیم که از محل جذب اعتبارات ملی و وجوه متمرکز است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اجرایی شدن چندین پروژه اساسی در شهرستان تنگستان، گفت: بزرگراه بوشهر به دیر از محل اعتبارات نفت با سرعت خیلی خوبی در حال اجراست که ان‌شاءالله بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه می‌تواند باعث تسهیل عبور و مرور مرکز استان بوشهر به جنوب این استان شود و تلفات جاده ساحلی که یکی از دغدغه‌های ماست را کاهش دهد.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی سال جاری بیش از 10میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی جاده ساحلی بخش دلوار اختصاص داده شده است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز بزرگراه اهرم به برازجان از اعتبارات ملی مصوب شده و ذیل کریدور جنوب در سال جاری در لایحه 96 قرار گرفت.

دهدشتی با اشاره به این‌که اسکله‌های شهرستان در بخش دلوار نیاز به لایروبی دارد، عنوان کرد: توسعه و لایروبی اسکله‌های محمدعامری دلوار، بوالخیر و اسکله‌های صیادی در دستور کار قرار دارد و از طرفی ساماندهی موج شکن‌ها در شهرستان تنگستان مد نظر ما است که بتوانیم این موارد را توسعه و بحث تجاری‌ اسکله گمرک دلوار و بوالخیر را با قدرت تمام ادامه دهیم.

فرماندار تنگستان با بیان این‌که اختصاص این اعتبارات در تاریخ تنگستان اگر بی‌سابقه نبوده، کم‌سابقه است، افزود: درخصوص مشکل ارتباطی اینترنت در بخش دلوار، پیگیری‌هایی با مخابرات استان بوشهر صورت گرفته و قول داده‌اند در آینده نزدیک دستگاه مورد نظر نصب و مشکل اینترنت این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات اهالی روستاهای جنوبی شهرستان تنگستان برای ساخت و ساز عنوان کرد: یکی از دغدغه و مشکلات روستاهای جنوبی بخش دلوار، ساخت وساز در محدوده طرح هادی روستایی این روستاها، بواسطه حضور پارس شمالی بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این محدودیت‌ها برداشته شده است.

دهدشتی به فرسودگی خطوط انتقال آب در شهرستان تنگستان اشاره کرد و گفت: با توجه به فرسودگی، می‌بایست 60 تا 70 کیلومتر این خطوط بازسازی شود و انتظار داریم در حوزه تامین آب در بخش دلوار عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن بخش دلوار به زودی آغاز شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات مردم و بعد مسافت بخش دلوار با مرکز شهرستان تنگستان، نیاز است نمایندگی ادارات و نهادهای دولتی در این بخش دایر شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به ظرفیت‌های نوار ساحلی بخش دلوار خاطر نشان کرد: نوار ساحلی برای تجارت، صیادی و گردشگری که از اولویت‌های این دولت است، دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است که کارهایی انجام شده اما در حد انتظار و توقعات مردم نیست و باید با جلب نظر بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما به عنوان خدمت‌گزار مردم و نماینده عالی دولت در شهرستان تنگستان این است که بتوانیم توسعه متوازن شهر و روستایی ایجاد نمائیم که این نگاه و سیاست در راس مدیریت ارشد استان و نگرش و رویکرد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

دهدشتی افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها بازوان پرتوان مجموعه دولت هم از لحاظ خدمات و هم از باب پیگیری توقعات و انتظارات مردم هستند.

وی ادامه داد: کاستی‌هایی در بخش دلوار تنگستان مشهود است و این بخش فقط با وحدت، تلاش، همدلی و همراهی شما به توسعه، پیشرفت، رشد و اعتلا دست پیدا می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 بهمن1395، کدخبر: 13951106001227، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
دلوار سرتاسر محرومیته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین