پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۹۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
وزرای خارجه ایران و فرانسه صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی ایران با تجار و بازرگانان کشورمان و تجار فرانسوی نشستی برگزار کردند.

شعارسال: محمد جواد طریف و ژان مارک آیرو وزرای خارجه ایران و فرانسه صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی ایران با تجار و بازرگانان کشورمان و تجار فرانسوی نشستی برگزار کردند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وفرانسه با اشاره به سومین سال برگزاری ایران و فرانسه ابراز امیدواری کرد که این نشستها تداوم داشته باشد و دستاوردهای مستمری داشته باشد.

وی افزود: روابط ایران و فرانسه با فراز و نشیبهایی همراه بوده و متاسفانه تحت تاثیر برنامه هسته ای این روابط متاثر شد ولی امیدواریم که چشم انداز خوبی پیش روی روابط باشد. ما شاهد پیشرفتهای خوبی در بخشهای صنعتی کشورمان بوده ایم.

شافعی با اشاره به حضور هیئت تجاری ایران در پاریس و تجار فرانسوی در ایران گفت: شرکت‌های مختلفی از فرانسه در ایران حضور داشتند که این حضور از اکتشاف خارج شده و رنگ سرمایه گذاری به خود می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کشورمان شرط اساسی روابط دو کشور را تسهیل نقل و انتقال بانکی و مالی دانست و گفت: امیدواریم این موضوع در دستور کار و مد نظر مقامات دو کشور قرار بگیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم تجار دو کشور ضمن سفر به شهرهای دو کشور از نزدیک با زمینه های سرمایه گذاری فراهم شود. ایران مهمترین و امن‌ترین راه برای حضور و سرمایه گذاری در آسیای میانه و شرق است. و امیدواریم شاهد حضور شرکتهای فرانسوی در ایران باشیم.

*تمایل فرانسه برای همکاری دراز مدت با ایران

ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه سخنران بعدی این نشست بود و گفت: به دنبال همکاری دراز مدت با ایران در بخشهای ریلی و بندری و انرژی هستیم. ما از امضای قرار داد وین وارد مرحله جدیدی شدیم و این تفاهم برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: ایران در آموزش عالی در تمام دنیا خوشنام است و ما می‌خواهیم تعامل دانشگاهی داشته باشیم. ١٧ تفاهم برای همکاری دانشگاه‌ها در گذشته امضا شده که به سود دو کشور است. ما از همکاری دو جانبه استقبال می‌کنیم. امروز بسیار خوشحالم که روابط بین اتاق اقتصادی ایران و مدف امضا شد.

آیرو افزود: روابط ایران و فرانسه طی این مدت بیش از 200 درصد شده است. رنو و پژو در ایران فعال شده اند و این شرکتها در ایران ایجاد کار می‌کنند.

وزیر خارجه فرانسه درباره تحویل هواپیمای ایرباس نیز گفت: امیدورام سایر قرار دادها به همین سرعت تحویل شود.

وی ادامه داد: در ایران خودرو هم قراردادی امضا شد تا همکاری فراهم شود. کمپانی توتال هم خرید نفت ایران را آغاز کرده است. همکاری درباره آب و هوا بسیار مهم است و می‌توانیم با استفاده از تخصصمان در راستای توسعه انرژی پاک در ایران کار کنیم. همکاری های زیادی را در آینده شاهد خواهیم بود. راه آهن، بندر و هواپیما و بازسازی فرودگاه مشهد از جمله آنهاست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری فرهنگ نیوز، تاریخ انتشار: 12بهمن1395، کدخبر: 246330: www.farhangnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
ان شاالله که بازی با پلیس بد اروپا، بخیر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین