پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر روز چهارشنبه با 'کاترین موران دوسایی' رئیس کمیسیون آموزش، فرهنگ و ارتباطات مجلس سنای فرانسه دیدار و بر لزوم گسترش روابط فرهنگی میان ایران و فرانسه تأکید کرد.

شعار سال: مطهری در این نشست ابراز امیدواری کرد که این ملاقات زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی و آموزشی را فراهم آورد.
وی با اشاره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه خاطرنشان کرد که روابط فرهنگی در سطح مطلوبی قرار ندارد و در همین رابطه پیشنهاد کرد که از طریق برگزاری هفته فرهنگ ایران در فرانسه و هفته فرهنگ فرانسه در ایران، زمینه شناخت فرهنگی دو ملت مهیا می‌شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ایران را یکی از معدود کشورهای صاحب دمکراسی در خاورمیانه برشمرد و گفت: این در حالی است که برخی دولت‌های اروپایی با کشورهایی که حتی فاقد پارلمان هستند روابط نزدیک‌تری رادارند.
مطهری پیش‌ازاین با 'فرانسوا دو روژی' رئیس مجلس ملی و 'برونو استوده' رئیس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه دیدار کرده بوده.
علی مطهری شامگاه دوشنبه گذشته به‌منظور توسعه روابط پارلمانی وارد پاریس شد.
در این سفر شماری از نمایندگان مجلس ازجمله جمشید جعفر پور رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدعلی وکیلی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی و سرکار خانم طیبه سیاوشی شاه عنایتی اعضاء کمیسیون فرهنگی، حضور داشتند.
وی در رابطه با هدف از این سفر گفت که مراودات سیاسی و تجاری ایران و فرانسه طی دو سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و تهران تمایل دارد تا روابط خود را در همین راستا گسترش دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 29 شهریور 96، کد مطلب: 82671608: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین