پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
علی لاریجانی رئیس مجلس پس از قرائت گزارش وزیر کشور، شهردار تهران و همچنین کمیسیون های تخصصی در مورد حادثه پلاسکو در جلسه علنی چهارشنبه-13 بهمن- به بیان نکاتی در رابطه با گزارش‌های مذکور پرداخت

شعارسال: علي لاريجاني رئيس مجلس در رابطه با گزارش هاي قرائت شده در مجلس در مورد حادثه پلاسكو گفت: از آقاي رحماني و قاليباف و همچنين از كيمسيون هاي مختلف هم تشكر مي كنم كه واقعا از همان لحظات اوليه كار رو پيگيري كردند.

وي افزود: حادثه پلاسكو واقعا دردناك بود و 10 روز مستمر اذهان جامعه را به خود معطوف كرد و روحيه جامعه را جريحه دار نمود. گزارشي كه امروز داده شد اين را نشان داد كه به چه ابعادي بايد توجه خاص شود،‌اولا از زحمات آتش نشان ها و بخش هاي مختلف شهرداري و وزارت بهداشت تشكر مي كنيم واقعا ساعات اوليه اي كه حادثه رخ داد يك سردرگمي به وجود آمده بود چون حادثه غيرمترقبه بود به همين دليل نگراني ها زياد بود. همه شتافتند كه اين مشكل را حل كنند

رئيس مجلس در ادامه با اشاره به پيام رهبري در مورد حادثه پلاسكو، ادامه داد:وقتي كه رهبر ي فرمانشان اين بود كه همه بشتابيد براي حل مشكل همه اين نكته را توجه كردند و خود آقاي قاليباف هم از ساعات اوليه آنجا بود و اين 10 روز هم كه من پيگير بودم تلاش وافري داشت.

او به بيان نكته دوم در بررسي و ارائه گزارش در مورد حادثه پلاسكو پرداخت: نكته دوم اين است كه شهردار، وزير و دولت توجه كنند كه اين حادثه ممكن است در تهران رخ داده باشد كه يك شهر است اما امروز يك حادثه ملي است و در چارچوب يك حادثه ملي توجه شود بايد گزارش ملي تهيه شود كه كسي نتواند سوء استفاده كند همين امروز مي گفتند رسانه هاي بيگانه خبرهاي نادرستي در اين زمينه پخش مي‌كند.

رئيس قوه مقننه تصريح كرد: خوشبختانه دولت هم ستادي گذاشته است و كميسیون عمران هم در كنار كمیسيون هاي ديگر تلاش كنند كه گزارش ملي تهيه شود اول فصلش اين باشد كه چرا اين حادثه رخ داد؟ چه سهل انگاري هايي شده بود اين سهل انگاري ها بعضي مربوط به نهادی باشد كه ضابط قضايي بودند. نكته بعدي ممكن است براي خود كسبه باشد چرا اين حجم وسايل آنجا گذاشته شد. اين هم بخشي است كه نياز آموزش است. پس يك فصل اين است كه چرا رخ داد و چه دستگاه هايي كوتاهي كردند.

لاريجاني در ادامه با اشاره به بافت فرسوده در تهران، گفت: نكته بعدي اينكه براي آينده چه بايد كرد. خود مان هم مي بينيم در همين جمهوري چقدر ساختمانهاي شبيه اين است. آيا استاندار ايمني وجود دارد و مجريش مشخص است؟ اگر آقاي قاليباف ميگويد من در برخي از موارد اختيار ندارند بگويند كجا به عنوان مسئول بحران اختيار ندارند تا ما از نظر قانوني مشكل را حل كنيم. اگر اختيار دارند بايد در آينده در مراكز تجاري و مراكز تجمع عمومي از اين آسيب ها است بايد جلوي آنها گرفته شود.لذا فصل بخش دوم يك نگاه به آينده براي پيشگيري از موارد مشابه است.

وي پيشنهاد داد: خب اگر اين كار را بخواهند انجام دهند از كيمسيون عمران با كمك كميسيون هاي ديگر مي خواهيم اين گزارش كامل را با كمك دستگاه هاي ديگر به ما بدهند كه اگر اشكال قانوني دارد رفع كنيم يا از نظر نظارت به سراغ دستگاه هاي مربوط برويم كه ببينيم چه نكرده اند.اين را ساده نگيريد. اين يك پديده اي شد كه در سطح ملي بايد به آن توجه كرد.

لاريجاني از افزايش بودجه آتش نشان ها در كميسيون تلفيق خبر داد و گفت: از دوستان كميسيون بودجه خواهش كردم براي آتش نشاني توجه خاص كنند و خوشبختانه علاوه بر بودجه اي كه شهرداري تنظيم مي كند، 100 ميليارد تومان در بودجه برايشان گذاشتيم. تا ما يك كمكي كنيم كه همين بخش هايي كه اقاي قاليباف گفتند در تهران براي ارتفاعات امكانات كم داريم، مشكل را حل كنيم.

رئيس مجلس در پايان شهردار تهران را خطاب قرار داد و نكته اي در مورد بلندمرتبه سازي را به او گوشزد كرد: يك نكته اي را به آقاي قاليباف بگويم شهر تهران به دليل گستردگي و تراكم مسائل مختلفي دارد كه يك بخشش در اين مسائل بروز كرده است. يك بخش ديگر به دليل برج هايي است كه در تهران ساخته مي شود و گاهي استاندارها رعايت نميشود،‌ما نمي گوييم در تهران برج ساخته نشود اما برج ساختن يك استانداري دارد.

لاريجاني به مشاهدات شخصيش در مورد برج سازي ها در تهران اشاره كرد و گفت: حالا اينكه من خودم در بعضي از جاها مي بينم خيابان هاي تنگ كه در كنارش برج هاي وسيع ساخته مي شود كه اين قطعا براي آينده شما مشكلاتي ايجاد مي كند. خواستيد من ميگويم چه بخش هايي اين مشكلات را ايجاد كرده است. من خواهشم اين است كه شوراي شهر و شهردرا به اين موضوع توجه تام داشته باشند.

رییس‌مجلس خاطرنشان کرد: البته توجه آقای قالیباف به بافت‌های فرسوده خبر خوبی است. بافت فرسوده در همه شهرها باید تحول جدی پیدا کند و ما هم در این راستا به شما کمک خواهیم کرد. گزارش کامل حادثه پلاسکو ان‌شاالله بعد از بررسی کمیسیون ارائه می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار خبر 13 بهمن 1395، کدمطلب: 631256 ،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
دیگه کجا ساخته نشد ؟ مونده توی مستراح خونه ما هم برج دربیاد
اگه مردی منتشرش کن شعار سال
مدیر پایگاه سلام
 با وجود آنکه در کامنت ارسالی شما رعایت ادب صورت نگرفته است، ولی بدلیل اصرار وافرتان و ارسال ده ها مورد کامنت، اقدام به انتشار کامنت شده است.
از همه خوانندگان عزیز نیز برای منعکس کردن کامنت حاضر پوزش می طلبیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین