پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: جنایت‌هایی که جریان‌های تکفیری انجام می‌دهند با روح اسلام و اخلاق پیامبر اکرم(ص) سازگار نیست و به انسجام و اقتدار اسلام آسیب زیادی وارد کرده است.

شعارسال: مولوی سید احمد عبداللهی صبح پنج شنبه در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: این دهه مصداق عینی پیروزی خون بر شمشیر بود و زمینه‌ای برای نجات مستضعفان از چنگال ظالمان و ستمگران تاریخ بوده که باید قدر این نعمت را دانست.

وی بیان کرد: همایش امروز که علمای اسلام را دور هم جمع کرده است زمینه مناسبی برای همفکری علمای اسلام برای رهایی از این خطر بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه اسلام دین اعتدال بوده و امت اسلام امت معتدل است، عنوان داشت: اگر از اعتدال خارج شود دچار افراط و تفریط شده و این برای جامعه و فرد مشکل ساز خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه تکفیر یک مسئله سابقه دار در تاریخ جهان اسلام است، بیان داشت: یک مرحله از تکفیر در زمان خوارج بود و امروز هم در جهان اسلام پدیده تکفیر خطر بزرگی است.

عبداللهی با بیان اینکه این جریان به انسجام و اقتدار اسلام آسیب زیادی وارد کرده است، بیان داشت: جنایت‌هایی که این جریان‌های تکفیری انجام می‌دهند با روح اسلام و اخلاق پیامبر اکرم (ص) سازگار نیست.

وی ادامه داد: این جریان حتی مسلمانان را دچار شک و تردید نسبت به اسلام کرده و این خطر بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه طبق قرآن مسلمانان باید در حد اعتدال باشند، گفت: آنچه اسلام برای ما ترسیم کرده ملاک بوده و نه آنچه فلان شخص یا حزب مطرح می‌کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه اضافه کرد: بنابراین اگر کارها با روح و اخلاق دین و پیامبر سازگاری ندارد مردود است.

عبدللهی با اشاره به اینکه طبق اسلام مسلمانان باید در برابر جریان کفر ایستادگی کنند، بیان داشت: امروز جریان‌های تکفیر برخوردشان با کفار نرم شده و با مسلمانان سخت شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14بهمن1395، کدخبر: 3895031: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
تکفیری ها نه ، بگویید آمریکا. تکفیری ها فقط ماسک هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین