پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
راه های گسترش همکاری های کشاورزی ایران و اکوادور در دیدار نمایندگان دو کشور در تهران بررسی شد.

شعار سال: مدیر کل امور بین الملل و سازمان های تخصصی در دیدار با خرمن اورتگا سفیر کشور اکوادور در تهران از امضای توافقنامه همکاری های دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی که در شهریور سال ۱۳۹۵ در سفر وزیر امورخارجه ایران به اکوادور، اظهار خشنودی و تاکید کرد: راهکارهای لازم برای حصول اطمینان از حسن اجرای مفاد آن باید اتخاذ شود.
در این دیدار که نمایندگان حوزه های ذی ربط وزارت جهاد کشاورزی و رایزن بازرگانی سفارت اکوادور نیز حضور داشتند، هومن فتحی ضمن اعلام آمادگی مجدد برای صدور خدمات فنی، مهندسی جمهوری اسلامی ایران، از طرف اکوادوری دعوت کرد تا به منظور تامین واکسن های مورد نیاز آن کشور از موسسه رازی، از امکانات این موسسه بازدید کنند.
در این دیدار، اسفندیاری مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی آمادگی ایران را برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت های اکوادوری در خصوص فرآوری صنایع غذایی به ویژه در زمینه فرآوری میوه های گرمسیری از جمله میوه موز، آناناس و انبه برای تامین نیاز بازار داخلی و همچنین صادرات به کشورهای منطقه اعلام کرد.
در این دیدار، نمایندگان حوزه های بازرگانی ایران و اکوادور نیز ضمن بحث و تبادل نظر در زمینه شیوه پیگیری مباحث تجاری بین دو کشور به ویژه در بخش تعرفه و اخذ مجوزات قانونی، دو طرف بر پیگیری همکاری های فنی کشاورزی برای کمک به ارتقاء و افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کردند.
رسولی نماینده سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار، اظهار امیدواری کرد: تفاهم نامه همکاری های دو کشور در زمینه دامپزشکی و قرنطینه دامی در آینده نزدیک تدوین و به امضای طرفین برسد.
در این دیدار، گوهرزاد مسئول امور بین الملل سازمان حفظ نباتات نیز بر ضرورت تسریع در معرفی نقطه تماس بخش های قرنطینه ای دو کشور در جهت تسریع در تائید گواهی های بهداشتی واردات و صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.
گیدو زامبرانو رایزن بازرگانی اکوادور در تهران نیز در این دیدار، ضمن تشریح برنامه های کشور متبوع خود در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت که امکان افزایش واردات کشاورزی از ایران مورد مطالعه قرار گرفته و بر این اساس، واردات محصولات کشمش، انگور و پسته از ایران با اولویت پیگیری می شود.
در این دیدار، سفیر اکوادور در خصوص همکاری های شیلاتی ، اظهار داشت: با توجه به سوابق و زمینه های بسیار مناسب برای گسترش ارتباطات و مطالعات علمی، تحقیقاتی و فنی مشترک بین سازمان های شیلات دو کشور ،در اسرع وقت موضوع را پیگیری و زمینه های مبادله هیات های تخصصی فراهم خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1395، کدخبر: 40345، www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
فراوری در ایران یک ضرورت انکار ناپذیر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین