پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه گفت: ما سالانه ۱.۵ میلیون تن سبزی از ترکیه وارد می‌کردیم که اکنون ایران می‌تواند در این زمینه ورود کرده و با افزایش دو برابر تولید خود، جایگزین ترکیه شود.

شعارسال: الکساندر نیکولاویچ تکاچف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه عصر دیروز در نشست خبری پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: روسیه در شرایطی به سر می‌برد که از طرف کشورهای آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و استرالیا تحریم شده است که در این شرایط ما به دنبال شرکای جدید و مطمئن برای جایگزینی‌ آنها هستیم که با آنها مشترکات تاریخی داشته باشیم و در این زمینه با کمال میل آماده همکاری با ایران هستیم.

وی افزود: براساس دیدارهای روسای جمهور دو کشور توصیه شده است که با ایران در سطح وزارت و کارشناسی روابط اقتصادی برقرار شده و توسعه یابد .

وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه ادامه داد: برای توسعه همکاری اقتصادی دو کشور می‌توان آن را بین استان‌های ایران و روسیه توسعه داد و پتانسیل‌های موجود به خوبی استفاده کرد.

نیکولاویچ تکاچف درپاسخ به این سوال که آیا توسعه روابط ایران به صورت مقطعی و ناشی از کاهش رابطه با کشورهای غربی است یا به صورت بلند مدت برنامه‌ریزی شده است، گفت: دوستان یکدیگر را عوض نکرده و به یکدیگرخیانت نمی‌کنند، اکنون هردو کشور ایران و روسیه در شرایطی به سر می‌برند که توسعه روابط دو کشور به نفع هر دو آنها است.

وی یادآور شد که ما نیز می‌توانیم چونین گلایه‌هایی از ایران بابت عدم توسعه روابط اقتصادی با روسیه در سال‌های گذشته داشته باشیم.
وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه گفت: مطمئن هستیم که همکاری با طرف ایرانی، به صورت بلند مدت و برای دهها سال‌ روابط اقتصادی ما خواهد ماند و کشورهایی که بازار ایران و روسیه را از دست داده‌اند اندوه می‌خورند.

نیکولاویچ تکاچف در خصوص واردات سبزی و صیفی به روسیه گفت: ما سالانه 1.5 میلیون تن سبزی از ترکیه وارد می‌کردیم که اکنون ایران می‌تواند در این زمینه ورود کرده و با افزایش دو برابر تولید خود جایگزین ترکیه شود.

*توافق بر سرمسائل فنی و قرنطینه‌ای ایران و روسیه زمان بر است

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: با وجود هم مرز بودن با کشور روسیه نتوانسته ایم زیرساخت های لازم را برای مبادلات تجاری لازم را به خوبی فراهم کنیم.

وی افزود: برای تبادلات تجاری باید زیرساخت های حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی فراهم شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت برای همکاری بلندمدت و توسعه همکاری با روسیه اصرار دارد اما برای تبادلات تجاری و صادرات و واردات کالاهای مختلف مانند لبنیات، گوشت، مرغ و حتی چوب باید یکسری مسائل فنی و قرنطینه ای رعایت شود که توافق بر سر آنها زمان بر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 29 دی 1394، کدمطلب: 976010، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین