پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور از کشف نخستین کمربند مس و طلا در استان خبر داد و گفت: بر اساس این اکتشافات ذخیره استان ۲۰ تن طلا و ۱۰۰ میلیون تن مس است.
شعارسال: بهروز برنا صبح شنبه در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین سومین استان بزرگ کشور بوده که ۹ درصد از مساحت آن را در بر می گیرد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد خراسان جنوبی در بخش زمین شناسی، بیان کرد: در حال حاضر چهار درصد از ذخایر قطعی معدنی کشور در خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور همچنین از وجود شش درصد ذخایر قطعی کشور در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این ها خراسان جنوبی دارای برخی از مواد معدنی از جمله منیزیت، گل سفید، نیکل، بازالت، سنگ نما بوده که در استان های دیگر وجود ندارد.

* ذخیره ۱۰۰ میلیون تنی مس استان

برنا با بیان اینکه اکتشافات نوین در این استان انجام شده است، عنوان داشت: در دهه ۸۰ در سه برش اولویت دار و پنج لایه اطلاعاتی کارهای مطالعاتی در این استان انجام شد.

وی با بیان اینکه خوسف- فردوس به طول ۲۷ هزار کیلومتر مربع، آیسک- شارقنج-فردوس، گزیک- آهنگران از جمله این برش ها است، عنوان داشت: این ها سبب شد که برای اولین بار کمربند مس طلا در این استان کشف و این استان کاملا طلایی و مس دار شود.

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور با بیان اینکه بر اساس این اکتشافات ۲۰ تن طلا و ۱۰۰ میلیون تن مس ذخیره استان است، افزود: البته این داشته های استان نیست و به طور حتم مطالعات ادامه پیدا کند نتایج بهتری حاصل می شود.

برنا همچنین از انجام مطالعات اکتشافاتی در فردوس به طول هفت هزار کیلومتر مربع خبر داد و افزود: پیرو تفاهم نامه سازمان صنعت معدن و تجارت، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سازمان زمین شناسی در پهنه حیدر آباد، بیشه، عشق آباد ۹۳۳ کیلومتر مربع اکتشافات در دستور کار قرار دادیم که در حال انجام است.

* کشف ۱۰محدوده امید بخش

وی اضافه کرد: بر اساس این اکتشافات توانسته ایم ۱۰ محدوده امید بخش شامل ذخایری از طلا، مس، نیکل، آهن، قلع و تنکستن کشف شده که این سبب شده که اکیپ ها وارد فاز اکتشافات تفضیلی نیز شوند.

وی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی اکتشافاتی که انجام داده سبب شده که تاکنون پنج معدن را به مرحله گواهی کشف برسانیم، اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده چند معدن دیگر نیز به مرحله گواهی کشف برسند.

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور ادامه داد: علاوه بر همه این ها تاکنون روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مصالح ساختمانی، نما و معادن متروکه نیز کارهای اکتشافی انجام شده است.

برنا تأکید کرد: خراسان جنوبی از استان هایی است که اگر صنایع معدنی در راستای کشفیات سازمان زمین شناسی پیش رود در آینده شاهد شکوفایی اقتصادی آن خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 3903956 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین