پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بعد از گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون سه درصد سهمیه معلولان برای اشتغال در دستگاه های اجرایی تنها ۱۵۰ معلول استان در ادارات به کارگیری شدند.

شعار سال: غلام عباس عزیزی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلولان اظهار کرد: شعار امسال هفته معلولان «معلولان دسترسی و توانمندی برای همه» است.

وی با بیان اینکه ساختار خدمات‌رسانی به معلولان باید اصلاح شود، افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۴۲۷ معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار و ۲۰۰ معلول پشت نوبت هستند، گفت: هزار و ۹۲۳ نفر از افراد تحت پوشش در حوزه بینایی، پنج هزار و ۴۷۷ نفر در حوزه جسمی حرکتی، سه هزار و ۱۰۳ نفر در حوزه شنوایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳ نفر در حوزه صوت و گفتار، هزار و ۷۲ نفر در حوزه اعصاب و روان و پنج هزار و ۸۱۹ نفر در حوزه ذهنی تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

مناسب‌سازی تنها ۴۰ درصد ادارات برای معلولان

عزیزی با بیان اینکه به لحاظ شدت سه هزار و ۶۵۹ نفر معلولیت خفیف، پنج هزار و ۳۵۲ نفر متوسط، پنج هزار و ۴۹۷ نفر شدید و دو هزار و ۹۶۹ نفر در وضعیت خیلی شدید هستند.

وی تعداد خانواده‌های مستمری‌بگیر بهزیستی را ۶ هزار و ۷۸۷ خانواده اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۱۸۸ خانواده در حوزه اجتماعی و چهار هزار و ۵۹۱ خانواده در حوزه توان‌بخشی هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار معلولان تحت پوشش بر اساس مراجعه آنها به بهزیستی است، افزود: تعداد واقعی معلولان فراتر از تعداد تحت پوشش و افراد پشت نوبت است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون تنها ۴۰ درصد ادارات مناسب‌سازی شده است، گفت: تا کنون دو هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی برای معلولان استان ساخته شده است.

وی ادامه داد: تا کنون هزار و ۳۵۷ تعداد واحد تحویل، ۸۰۵ واحد تعداد در دست‌ساخت و ۴۶۴ واحد تا پایان سال‌تحویل داده خواهد شد.

زمین وام و ضامن سه چالش پیش روی مسکن معلولان

وی گفت: امسال چالش اصلی در زمینه مسکن واگذاری زمین در شهرها، پرداخت وام و ضمانت معلولان است.

عزیزی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای اصلی معلولان حوادث ترافیکی است، افزود: ۵۴ درصد از معلولان جسمی حرکتی جمعیت تحت پوشش بهزیستی ناشی از حوادث ترافیکی و تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه حوادث ترافیکی فرهنگ‌سازی صورت گیرد،افزود: اگر فرهنگ رانندگی ارتقا پیدا کند بار بسیار بزرگی از دوش بهزیستی برداشته خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال معلولان رضایت‌بخش نیست، گفت: از سال ۸۴ با تصویب قانون استخدام ۳ درصد معلولان در دستگاه‌های اجرایی تنها ۱۵۰ نفر از معلولان استان شاغل شده‌اند.

وی از مناسب‌سازی دستگاه‌ها تا اواخر دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: پروژه ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی شروع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات ژنتیکی یکی از عوامل خطر معلولیت است، گفت: هزار و ۵۰۰ زوج مورد مشاوره قبل از ازدواج قرا می‌گیرند و به کلینیک ژنتیک معرفی و درصورتی‌که توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشند هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

۱۲۵ سهمیه مسکن برای معلول استان در سال جاری

وی افزود: در طرح دیگری ۱۰۰ نفر از اطرافیان معلولان مورد غربالگری قرار می‌گیرند که ۸۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی با بیان اینکه آزمایشات غربالگری ژنتیک باید در پوشش بیمه‌ها قرار گیرد، افزود: بسترها باید به گونه‌ای فراهم شود که غربالگری برای همگان در دسترس باشد.

هادی طالب زاده معاون مشارکت های مردمی بهزیستی نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال ۱۲۵ سهمیه مسکن برای خانوارهایی که فاقد مسکن هستند و بیش از ۲ معلول در خانه‌دارند در نظر گرفته شده است، افزود: ۳۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک بلاعوض می‌شود.

وی افزود: به خانواده‌های روستایی که بیش از ۲ نفر معلول در خانه‌دارند ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 14 آذر 1394,کد مطلب 2991770, www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین