پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ۱۰ ماهه امسال، ۷۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شده است.
شعارسال: مجید قدمی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 130 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: شاخص نظام آموزشی برای اینگونه دانش‌آموزان کیفی شده و توجه به عدالت آموزشی در مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: در این راستا امسال 340 میلیارد ریال برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس استثنایی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: امسال 500 دانش آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و این مهم نشان از شاخص کیفی نظام آموزشی این دانش‌آموزان است.

قدمی با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه برابر شده است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به جهت‌گیری دولت در رسیدگی ویژه به دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز خاص شده به‌گونه‌ای که اعتبارات این سازمان در راستای افزایش خدمات آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان 3 برابر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در کشور بیان کرد: عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بخش موفق ارزیابی می‌شود چراکه بیش از 1.3 میلیون نفر در سال تحصیلی جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه 8 هزار و 520 پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد گفت: فرزندان و دانش‌آموزان عشایر امسال به‌صورت رایگان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

قدمی با بیان اینکه تامین نیازهای تجهیزاتی و آموزشی مورد توجه این سازمان قرار دارد تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در 10 ماه امسال 70 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سرانه اعتبارات برای دانش‌آموزان عادی 13 میلیون ریال است، افزود: سرانه دانش‌آموزان با نیاز خاص و ویژه حدود 2 برابر دانش‌آموزان عادی است که امسال این سرانه 25 میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر موفق بوده است، گفت: در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر برداشته شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازه ویژه در استان بوشهر بیان کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات مصوب در این عرصه تا پایان امسال اعتبارات مورد نیاز‌ ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر پرداخت می‌شود.

قدمی با تاکید بر ایجاد مرکز جامع خدمات توان بخشی و تشخیصی در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: در این راستا با تشریک مساعی با استاندار و‌ آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر این مرکز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا‌ خدمات تربیتی، سنجشی، توانبخشی و آموزشی دانش‌آموزان ویژه در این استان افزایش یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 1328235 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین