پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
معاون حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک به‌سبب سکون نسبی جوی و رسیدن غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۴۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت هشدار قرار گرفت.
شعارسال: رضا میرزایی ، با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک اظهار داشت: غلظت آلاینده‌های این شهر به‌سبب سکون نسبی جوی و همین‌طور پدیده وارونگی دما افزایش یافته و هوای این کلانشهر را در وضعیت هشدار قرار داده است.

وی افزود: بنابراین طبق گزارش مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت این ذرات معلق در هوای اراک به 46 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که در حد استاندارد نیست و بیانگر قرار گرفتن هوای این شهر در وضعیت هشدار یا نارنجی است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: طبق استاندارد تعریف شده استاندارد شاخص سنجش ذرات معلق در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است که متاسفانه غلظت ذرات معلق امروز مطابق استاندارد نیست و وضعیت ناسالم هوا را برای گروه‌های سنی حساس اعلام می‌کند.

میرزایی بیان کرد: روز گذشته هم شاخص کیفیت هوا در اراک به 120 رسید که نشان از وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های سنی حساس داشت و بیانگر قرار گرفتن هوا در وضعیت هشدار بود.

وی ادامه داد: بنابراین از تمامی گروه‌های حساس اعم از زنان باردار، کودکان، بیماران قلبی و ریوی تقاضا می‌شود که از عبور و مرور در فضاهای شلوغ و پرتردد پرهیز کنند تا حافظ سلامت خود باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395، کدخبر: 1333941 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
اراک و تهران در زمینه آلودگی هوا شباهت های زیادی دارند و خواهر خوانده هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین