پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته ادبیات و علوم انسانی، سال آینده در تمام مدارس کشور ثبت‌نام می‌شود اما در تهران مدارس فرهنگ پذیرش دانش‌آموز در این رشته را انجام می‌دهند.

شعار سال:علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در خصوص ابهامات ایجاد شده برای حذف یا عدم حذف رشته علوم انسانی در مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه مدارس فرهنگ، در تمام مناطق آموزش و پرورش استان تهران این مدارس دایر می‌شوند زیرا این مدارس آیین‌نامه مستقل دارند و از جهت محتوای آموزشی می‌توانند کار ویژه‌تری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مدارس فرهنگ فقط به صورت اختصاصی در رشته ادبیات و علوم انسانی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت رشته علوم انسانی تأکید شده و در نظر دارند بیشتر روی تربیت متمرکز شوند.

زرافشان افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال آینده در رشته ادبیات و علوم انسانی در سراسر کشور انجام می‌شود اما در تهران با استفاده از ظرفیت خوب مدارس فرهنگ، این کار انجام خواهد شد ضمن اینکه مدارس فرهنگ مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس فرهنگ، مدارس نمونه دولتی هستند؟»، گفت: خیر، مدارس فرهنگ الزاماً نمونه دولتی نیستند و آیین‌نامه آن به شکل مدارس فرهنگ است اما ممکن است نمونه دولتی هم باشند.

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در تمام کشور مدارس فرهنگ تشکیل شده است و این مدارس فعلاً دانش‌آموزان را با آزمون ورودی جذب می‌کند و کار ویژه آموزشی و تربیتی انجام می‌دهد.

زرافشان در پاسخ به این پرسش که «آیا ثبت‌نام رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس فرهنگ قابلیت اجرا و تأمین به مدارس سراسر کشور را دارد؟»، تصریح کرد: خیر، در آموزش و پرورش تهران با توجه به اینکه تعداد مدارس فرهنگ زیاد است، قابلیت اجرا دارد و قرار است در هر منطقه 2 مدرسه پسرانه و دخترانه فرهنگ ایجاد شود اما این رشته در سراسر کشور در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تهران دارای مدارس خاص بیشتری است لذا پوشش تحصیلی رشته ادبیات و علوم انسانی نسبت به علوم تجربی و ریاضی فیزیک و فنی و حرفه‌ای کمتر است.

به گزارش فارس، مدیر کل آموزش و پرورش تهران روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد: در سال آینده ثبت‌نام در رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس عادی دولتی انجام نمی‌شود و فقط در دبیرستان‌های فرهنگ، ثبت‌نام این رشته انجام می‌‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 16 آذر 1394,کد مطلب 13940916000385, www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین