پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
مروری بر اخبار گوشه و کنار ورزش کشور

شعار سال: در ایامی که اتفاقات مربوط به اعزام تیم هاکی روی یخ به مسابقات آسیایی اذهان را به خود مشغول کرده، شاهد اخباری در گوشه و کنار ورزش کشوریم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در زیر مروری بر بخشی از این اخبار خواهیم داشت.

* ماجرای اعزام تیم هاکی روی یخ به مسابقات آسیایی ژاپن با تبعات منفی و نامطلوبی برای ورزش کشور همراه بود، اما هنوز مسببان آن معرفی نشده اند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد. این تیم در حالی اعزام شده که به نظر می رسد کمیته ملی المپیک و فدراسیون مربوط تسلطی بر قوانین نداشته و زمینه ساز این اتفاق بوده اند؛ اما عامل اصلی چه کسی است و چرا معرفی نمی شود؟ چرا باید افراد فاقد تابعیت ایرانی به چنین مسابقاتی اعزام شوند؟ اساسا، چه اصراری بر اعزام به تیمی بوده که در ایران هیچ فعالیت خاصی ندارد؟ چرا در این زمینه پاسخگویی صورت نمی گرد؟ و ... همین سوالات بی پاسخ نشان می دهد که ماجرا فراتر از این حرف هاست و مسائلی وجود دارد که پنهان مانده است.

* فدراسیون اسکی که سال ها بود به شکل خانوادگی و قبیله ای اداره می شد، برای دوره ای کوتاه تنفسی در هوای عدالت و توسعه را داشت. ناصر طالبی که توانست در دوران کوتاه مدیریت بر فدراسیون اسکی زمینه ساز توسعه همه جانبه را فراهم کند و تکانی جدی به این ورزش دهد، این نوید را می داد که این رشته را به مردم بازگرداند؛ اما وقوع برخی اتفاقات موجب شد تا راه وی ناتمام بماند. اکنون که فردی ناآشنا با این رشته به مسند ریاست تکبه زده، بار دیگر زمینه بازگشت خانواده سالارها فراهم شده است. وقتی نگاهی به فهرست اعزامی به ژاپن می اندازیم، شاهدیم که عمدتا متعلق به چندین خانواده هستند. به نظر می رسد اسکی ایران بار دیگر به روند نامطلوب گذشته بازگشته و قرار نیست این ورزش به عموم مردم تعلق گیرد. مشرق در این زمینه اخباری جدی تر و کارشناسی تر را به زودی منتشر خواهد کرد.

* بدهی میلیاردی و عجیب برخی باشگاه های لیگ برتری به بازیکنان و مربیان خارجی که تبدیل به پرونده هایی جدی در فیفا شده، نشان از آن دارد که فوتبال ما دچار یک عدم نظارت و رهاشدگی عجیب است. اکنون، باید با مسببان این بدهی ها که با مدیریت ناکارآمد خود زمینه ساز وضعیت کنونی شده اند، برخوردی جدی شود. در این پرونده ها، مواردی وجود دارد که قابل باور نیست که روابط سالمی در هنگام انعقاد قرارداد وجود داشته است. این نیز می طلبد که دستگاه های نظارتی ورودی جدی به موضوع داشته باشند تا مدیریت ها از این رهاشدگی فاصله بگیرند.

* در شرایطی که عموم فدراسیون ها با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم می کنند، نهادهای مدیریتی در یک سکوت به نظاره نشسته اند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که بایستی نقش حمایتی جدی در این زمینه داشته باشند، تا کنون ناتوان در عمل به تعهدات خود بوده اند. دولت نیز تا کنون نتوانسته پرداختی قابل توجه به ورزش داشته باشند و همین نیز بر دامنه مشکلات افزوده است. در چنین روزهایی، فدراسیون ها که باید مهیای بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک ژاپن شوند، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و نمی توانند روند رو به رشدی داشته باشند. به نظر می رسد مدیران ارشد ورزش تدبیری جدی در این زمینه ندارند و کار به شکل یومیه و فاقد استراتژی به جلو می رود.

* ورود یک دستگاه نظارتی در زمینه دریافت روادید غیرقانونی از سوی برخی مجموعه های ورزشی با واکنش مثبت کارشناسان مواجه شده است. به نظر می رسد باید توجه داشت که بررسی همه جانبه این موضوع نیازمند زمان بوده و منجر به اتفاقات امیدوارکننده ای در آینده خواهد شد. امید است مدیران و دستگاه های مربوطه نیز در این موضوع ورودی جدی داشته باشند تا این پدیده برای همیشه حل شده و شاهد سوء استفاده های احتمالی در این زمینه نباشیم.

* اگرچه فوتبال ما دردهای متفاوتی را دارد؛ اما به نظر می رسد هیچ علاجی برای قلیان وجود ندارد. برخی بازیکنان فوتبال که شهرت فراوانی نیز دارند، متاسفانه با این بحران مواجه هستند و باشگاه ها نیز فقط نظاره گر شده اند. در شرایطی که در فوتبال اروپا، چنین بی نظمی هایی با واکنش سخت و قاطع مواجه می شود، مدیران ما صرفا به تماشای این ناهنچاری ها نشسته اند. همانطور که رستوران داری به بحران مربیان تبدیل شده و آنها را به حاشیه برده، قلیان نیز موجب لطماتی جدی به بازیکنان شده است. البته، کاش فقط قلیان بود و نه افراد و حواشی کنار آن!

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مشرق، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395، کد مطلب: ۶۹۴۰۸۸:www. Mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین