پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
فدراسیون جهانی فوتبال با نگاهی ویژه اتفاقات فوتبال ایران و عملکرد باشگاه‌ها در بحث بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی را زیر نظر دارد.

شعارسال: پیش از این وقتی استقلال با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه شد، در گزارشی با عنوان زنگ خطری که «آسمان» همه باشگاه‌های ایرانی را «ابری» می‌کند به جدیت فیفا در رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد. اینکه فدراسیون جهانی فوتبال به ریاست جیانی اینفانتینو تغییر رویه داده و به پرونده‌ها انضباطی به سرعت رسیدگی می‌شود. این جدیت و سرعت در پرونده‌های انضباطی در خصوص پرونده‌های مربوط به فوتبال ایران با حساسیت بیشتری اجرا می‌شود، چرا که سابقه باشگاه‌های ایرانی باعث شده حساسیت‌های فیفا افزایش پیدا کند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که خودش وکیل است پس از حضور در فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفت در مورد پرونده‌های انضباطی و موضوع فساد حساسیت بیشتری نسبت به قبل به خرج بدهد. از همین‌رو یکی از حساسیت‌های ویژه روی پرونده‌هایی بود که در کمیته انضباطی فیفا انباشته شده بود و به سرعت به آنها رسیدگی شد. پرونده‌هایی که باشگاه‌های ایرانی هم در کمیته انضباطی کم نداشتند. در خصوص چند پرونده از جمله شکایت حمزه یونس از باشگاه تراکتورسازی و عادل شیحی از باشگاه استقلال تصمیم‌گیری شد و رأی آن هم محرومیت این دو باشگاه از نقل و انتقالات بین‌المللی بود. البته خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس هم با چنین محرومیتی مواجه شده، اما چون این باشگاه نقل و انتقالات بین‌المللی نداشته هنوز این محرومیت مشخص نشده است. هرچند پرسپولیسی‌ها گفته‌اند چنین محرومیتی متوجه آنها نشده و نخواهد شد.

شنیده شده به دلیل تعدد پرونده‌های ایران در فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال روی باشگاه‌های ایرانی «زوم» کرده و به دقت فعالیت باشگاه‌های ایرانی را زیر نظر دارد. محرومیت استقلال و سپس تراکتورسازی نشان دهنده این موضوع است.

با این شرایط داستان محرومیت‌های برای باشگاه‌های ایرانی همچنان ادامه دارد و این زنگ خطر نه تنها آسمان باشگاه‌های ایرانی را ابری نکرده و باران نباریده است، بلکه کولاک سنگینی در راه است. در صورت رسیدگی نشدن به پرونده‌های سنگین انضباطی در فیفا باشگاه‌های ایرانی علاوه بر محرومیت از نقل و انتقالات با کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین‌تر و محکومیت‌های سنگین مالی مواجه خواهند شد.

در این بین بیشتر باشگاه‌های ایرانی از مدیران گرفته تا مربیان، همیشه دنبال راهی برای فرار از واقعیت بوده‌اند. هیچکس دنبال راه چاره نرفت تا مقابل این مشکلات گرفته شود و مشکلات را پیشگیری کند. همه دنبال راه فرار هستیم. حتی امیر قلعه‌نویی در اظهار نظر رسمی‌ و باوجود اینکه باشگاهش از دو پنجره نقل و انتقالات محروم است، می‌گوید برای بازیکنان سرباز تیمش باید راهی پیدا شود، چون آنها گناه دارند. یعنی بازهم دنبال راهی برای فرار یا دور زدن قانون هستیم تا در شرایطی که تراکتورسازی از نقل و انتقالات محروم است، بتواند بازیکنانی را به این شکل به خدمت بگیرد. مثل تمام سندسازی‌هایی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در بازرسی‌های AFC صورت گرفت تا اینچنین گریبان باشگاه‌ها را بگیرد.

با این حال هر چند دیر اما سرانجام کمیته تعیین وضعیت بازیکنان از سوی فدراسیون فوتبال تشکیل و روزبه وثوق‌احمدی سرپرست آن شد و امید می‌رود با تشکیل چنین کمیته‌ای دیگر شاهد اتفاقات بد برای باشگاه‌های ایرانی نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23بهمن1395، کدخبر: 1319449: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین