پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: تجاری‎سازی اختراعات یکی از مهم‌ترین دغدغه مبتکران و مخترعین است.

شعارسال :اکبر قنبرپور عصر روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای رویش کوهرنگ در اراک اظهار داشت: باید تلاش کنیم زمینه‌های تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را در کشور فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 900 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند که اطلاعات کاملی از این شرکت‌ها در پورتال فن بازار وجود دارد.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران تصریح کرد: فن بازار استان مرکزی در سال 92 راه‌اندازی شد که صنایع می‌توانند با استفاده از این پورتال با کالاهای دانش بنیان آشنا شده و در صورت نیاز کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

قنبرپور افزود: از سال گذشته بازار دارایی فکری در کشور ایجاد شد که مخترعین می‌توانند از خدمات این بازار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دولت نیز از معاملاتی که در این بازار صورت می‌گیرد حمایت ‌کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه معادل 500 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اراک نیز در ادامه این مراسم گفت: نسل جوان پیشانی تغییرات اساسی کشور بوده و روز دانشجو که مظهر تجلی نسل آگاه و آرمان خواه است را به جوانان و دانشجویان تبریک می‌گویم.

محسن نجفی اظهار داشت: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحولات زیادی در صادرات و توجه به محصولات غیر نفتی به وجود آمد.

وی تصریح کرد: خلاقیت و تفکر نیازمند عزم ملی بوده که نسل جوان نقطه شروع آن است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اراک خاطر نشان کرد: باید دانشمندان را تربیت کنیم که علم و دانش را به ثروت تبدیل کنند.

نجفی با اشاره به جشنواره رویش کوهرنگ افزود: جشنواره رویش با هدف شناسایی اختراعات برگزار می‌شود که در پنجمین دوره آن 200 طرح به دبیرخانه ارسال و داوران 90 طرح را برای بازدید نهایی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: نتایج نهایی این جشنواره در سامانه بنیاد نخبگان اعلام و مسیر تجاری‌سازی برای آنان تعیین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اراک تاکید کرد: امیدواریم مسیر تسهیل حرکت نخبگان را با نهادسازی‌های مناسب و شکل‌گیری امور سیستم حقیقی به وجود بیاوریم.

نجفی گفت: استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور است که در شرایط ضرر و سود اقتصادی دو برابر دیگر استان‌ها از شرایط اقتصاد تأثیر می‌پذیرد که با توجه به این مهم ضروری است این استان در صدر تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: علی‌رغم فرصت‌های علمی و صنعتی که در استان وجود دارد هنوز عامل رشد دهنده‌ای در این زمینه ایجاد نشده است که دانشگاه‌های استان برای رفع این مشکل به کمک صنایع بشتابند که امیدواریم این موانع بزودی برطرف شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اراک تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت اراک میزبان تجاری‌سازی ایده‌ها و خلاقیت مبتکران و مخترعان خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار دوشنبه 16 آذر 1394 ، کد مطلب : 13940916001468 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین