پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
بیش از یک میلیارد ریال کتاب در دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم به فروش رسید که از این مبلغ 650 میلیون تومان به صورت بن و مابقی به صورت نقدی خرید شده است.
شعارسال: بی شک دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم را می توان موفق ارزیابی کرد، استقبال کم نظیر شهروندان و فروش بالای نمایشگاه گواه این مدعا هستند و شاید بتوان تبلیغات تلویزیونی، شهری و همچنین ارائه بن و تخفیفات مناسب را از جمله نقاط قوت این دوره از نمایشگاه دانست.

مواردی نیز همچون فضای نامناسب برپایی نمایشگاه، پایین بودن تنوع در موضوعات کتب، مشکل ارائه بن به اتباع غیر ایرانی بود که موجب عدم رضایتمندی درصدی از خیل مشتاقان استقبال کننده از نمایشگاه شد که در این خصوص با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به گفتگو پرداختیم.

سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم نسبت به سال های گذشته استقبال بالاتری را شاهد بود، عنوان کرد: در بازدید از نمایشگاه و گفت‌وگو با غرفه داران، همه به استقبال مردم و فروش بالا اشاره داشتند.

* اضافه شدن 150 میلیون تومان بن به دلیل استقبال شهروندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: یکی از سیاست‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با برگزاری نمایشگاه ها، یارانه ها به دست خریداران کتاب برسد، برای نمایشگاه دوازدهم در ابتدا 500 میلیون بن پیش بینی شده بود که با استقبالی که شهروندان داشتند150میلیون به این مبلغ اضافه شد، که نمایشگاه در مجموع 650میلیون تومان فروش بصورت بن داشته است.

**ارائه 25 میلیون تومان بن به اتباع غیر ایرانی

وی در خصوص عدم ارائه بن به اتباع غیر ایرانی گفت: در روزهای نخستین نمایشگاه به این دلیل که ارائه بن با شماره گذرنامه برای بانک تعریف نشده بود، با این مشکل روبرو شدیم که با رایزنی هایی که صورت گرفت، روندی جدید شکل گرفت و 25 میلیون تومان بن به اتباع غیر ایرانی تعلق گرفت.

حسینی کاشانی با بیان اینکه استان قم هم از لحاظ تعداد ناشران استانی و هم میزان استقبال کنندگان از نمایشگاه از رتبه بالایی در کشور برخوردار است، گفت: با توجه به ظرفیت موجود در استان امیدوار هستیم در آینده ای نه چندان دور فضایی مناسب برای نمایشگاه های کتاب قم که دومین استان در زمینه نشر است داشته باشیم.

**نمایشگاه دوازدهم نیاز مخاطب حداکثری را تامین کرد

وی در پاسخ به این سوال که در نمایشگاه تنوع بالایی از کتب را شاهد نبودیم، اظهار کرد: به دلیل برپایی نمایشگاه در مجتمع ناشران و با توجه به حضور ثابت ناشران در این محل به دلیل محدودیت فضا علی رغم درخواست هایی که وجود داشت متاسفانه امکان دعوت از ناشرین با محدودیت مواجه شد. این مهم سبب پایین آمدن تنوع در موضوعات و کتب شد که با درنظر گرفتن سلیقه و ذائقه مخاطب خاص حاضر در قم، سعی شد رویکرد در نمایشگاه به سوی تامین نیازهای مخاطب حداکثری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تعداد زیادی از مخاطبان نیازشان در نمایشگاه دوازدهم مرتفع شده است، عنوان کرد: ظرفیت در قم بسیار بالاتر از این است و مطمئنا سعی می شود در دوره های بعد با پیگیری و وفاق بیشتر در مجموعه های برنامهریزی کلان شهر، بتوان از حداکثر ظرفیت ها برای مردم استفاده کنیم.

حسینی کاشانی ادامه داد: قطعا برگزاری نمایشگاه در مصلی به نفع عموم خواهد بود چراکه می توان تعداد ناشری بیشتری را در زمان برگزاری نمایشگاه در قم داشته باشیم.

**ظرفیت قم برای برپایی نمایشگاه های تخصصی

وی در ادامه با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از نمایشگاه گفت: با توجه به ظرفیت وجود تعداد بالای ناشران کودک و نوجوان در قم امیدواریم بتوانیم نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان را داشته باشیم. استان قم این ظرفیت را دارد که در چند زمینه نظیر کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و موارد دیگر نمایشگاه تخصصی داشته باشد، این موضوع جزء پیشنهادات اداره کل فرهنگ و ارشاد قم است و امیدواریم عملی شود.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم، از یکم تا هفتم اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته در 5 طبقه ساختمان مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم در مساحت 15 هزار متر مربع با حضور بیش از 280 ناشر از استان های مختلف کشور در موضوع های گوناگون پذیرای علاقه مندان کتاب بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805236، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
پولی نیست که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین