پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اذعان کرد موج گسترده بازداشت‌ فلسطینیان به دست نیروهای این رژیم در کرانه باختری منجر به جنگ غزه در سال 2014 شد.

شعار سال: «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی معتقد است عملیات «محافظ برادر» که در ماه ژوئن سال 2014 جهت بازداشت مجدد 50 زندانی فلسطینی (در جریان توافق شالیت) در کرانه باختری انجام شد، منجر به افزایش تنش‌ها با نوار غزه و جنگ 50 روزه شد.

این عملیات درپی ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی توسط افراد ناشناس و برای آزادکردن آنها اجرا شد. رژیم صهیونیستی مدعی است جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مسئول آن آدم‌ربایی و انتقال سه اسرائیلی به نوار غزه بوده است.

یعلون که در آن زمان با آغاز عملیاتی گسترده جهت حمله به کرانه باختری و نوار غزه و بازداشت هرچه بیشتر فلسطینیان برای بازگرداندن آن سه نوجوان مخالفت کرده بود، می‌گوید این عملیات بازداشت بصورت قابل توجهی روی نحوه شکل‌گیری اتفاقات در هفته‌های پس از آن اثر گذاشت.

نشریه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از یعلون نوشت بازداشت فلسطینیان تازه آزاده شده در جریان توافق شالیت، یکی از دلایل اصلی درپس افزایش تنش‌ها و در نهایت نبرد برنامه ریزی نشده با حماس بود که در نهایت منجر به عملیات «صخره سخت» علیه نوار غزه شد. چیزی که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نتوانست آن را پیش‌بینی کند.

بر این اساس، ارزیابی اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی که تاکید کرده بود حماس در آن زمان خواهان افزایش تنش‌ها در غزه نبوده، کاملا دقیق و صحت داشته است. عملیات بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری بود که حماس را به تغییر مسیر و مقابله با اسرائیل واداشت.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی معتقد است اگر حماس در آن زمان واقعا خواهان درگیری با اسرائیل بود، حمله پیش‌دستانه و غافلگیرانه‌ای را از نوع پرتاب گسترده راکت و نفوذ به اراضی اشغالی از طریق تونل‌های متعدد اجرا می‌کرد.

این اظهارات یعلون حالی مطرح می‌شود که گزارش جامع اداره بازرسی رژیم صهیونیستی درباره جنگ این رژیم علیه نوار غزه و حماس در سال 2014 با نام «عملیات صخره سخت» قرار است روز سه‌شنبه (فردا) منتشر شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395، کد مطلب: 13951209000862:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین