پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در کنگره این کشور گفت: تحریم‌های جدیدی علیه افراد و مؤسسات حامی برنامه موشک‌های بالیستیک ایران وضع و بار دیگر بر اتحاد ناگسستنی‌ آمریکا با اسرائیل تأکید کرده‌ام.

شعارسال: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در کنگره آمریکا سخنرانی کرد.

اولین سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل قانونگذاران آمریکایی در حالی انجام می‌شود که حضور چهل روزه او در کاخ سفید با تنش‌های گوناگونی اعم از مناقشات عمومی بر سر میزان جمعیت حاضر در مراسم تحلیف، تظاهرات‌های گسترده و ادامه‌دار در سراسر آمریکا، صدور عجولانه فرمان منع مهاجرت اتباع هفت کشور به خاک آمریکا، مناقشه‌های دیپلماتیک با مکزیک، استرالیا، سوئد و فرانسه و استعفای مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و کشمکش تقریباً هر روزه با رسانه‌ها همراه بوده است.

میهمانان دعوت شده به مراسم سخنرانی ترامپ، تنها گوشه‌ای از اختلافات و تفرقه‌هایی که این روزها جامعه آمریکا را بیش از هر زمان دیگر قطبی و دچار انشقاق کرده را به نمایش گذاشته است.

در یک سو، خانواده‌های سه آمریکایی که گفته می‌شود توسط مهاجران غیرقانونی کشته شده‌اند، به دعوت «ملنیا ترامپ»، بانوی اول آمریکا در این مراسم شرکت کرده‌اند و در سوی دیگر، عده‌ای از نماینده‌های کنگره از مهاجرانی دعوت کرده‌اند که سیاست‌های ترامپ به آنها لطمه وارد کرده است.

«حمید درویش»، یکی از شهروندان عراقی که جزء اولین نفرات دستگیر شده پس از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ بود جزء دعوت‌شدگان به مراسم سخنرانی ترامپ است.

بخش‌های مهم سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش زیر آمده است.

خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین