پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا عملا دست به تحریک گروه‌های راست افراطی و ملی گرا در سوئد زده است.

شعار سال: طی روزهای اخیر شاهد شکل گیری بحرانهای امنیتی تازه ای در سوئد هستیم: آتش سوزی در مرکز پناهجویان شهر ونشبوی( در 80 کیلومتری گوتنبرگ) منجر به زخمی شدن 15 تن از پناهجویان شد که منابع سوئدی از وخامت حال دو تن از آنها خبر می دهند.

همچنین هفته گذشته، شاهد بروز آشوب خیابانی غیر منتظره ای در حومه شهر استکهلم بودیم. افرادی ناشناس در سوئد، دست به شکستن شیشه مغازه ها و آتش زدن خودروها در منطقه "رینکه بی" زدند. وقوع این دو حادثه ، آن هم در فاصله چند روز نمی تواند تصادفی باشد.وجه مشترک این دو حادثه، وقوع آنها پس از بحرانسازی خبری ترامپ در قبال سوئد بود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی مدعی وقوع حادثه ای امنیتی در سوئد شد. حادثه ای که اساسا به وقوع نپیوسته بود!از آن پس ، شاهد موضع گیری های گسترده ای در خصوص اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بودیم.بیش از همه، اظهارات ترامپ منجر به نارضایتی سوئدی ها از وی گردید.

دونالد ترامپ نه تنها بعد از آن از اظهارات خود عذرخواهی نکرد، بلکه منظور خود از حادثه در سوئد را گزارشی شبکه فاکس نیوز در خصوص مهاجرین سوئدی و وضعیت خطرناک آنها دانست! فاکس‌نیوز درباره خشونت‌های ادعایی مهاجرین در سوئد و افزایش آمار جرم و جنایت در مناطق مهاجرپذیر این کشور گزارشی را اخیرا پخش کرده است.

در هر حال پس از مواضع و اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ،شاهد شکل گیری خشونتهایی در داخل سوئد (خصوصا علیه مهاجرین و پناهجویان) هستیم. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا عملا دست به تحریک گروههای راست افراطی و ملی گرا در سوئد زده است.

بنابراین، اظهارات ترامپ در خصوص وجود بحرانهای امنیتی در سوئد کاملا به صورت هدفمند بیان شده است. آنچه مسلم است اینکه دونالد ترامپ از وقوع دو حادثه اخیر در حومه استکهلم و اردوگاه پناهجویان در شهر ونشبوی کاملا رضایت دارد!

سوئد از جمله کشورهایی است که طی دو سال اخیر روند مهاجرپذیری خود را افزایش داده و سیاست درهای باز را در قبال پناهجویان در پیش گرفته است. از این رو رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و همراهان وی علاقه مفرطی نسبت به شکست سیاستهای ایجابی دولت سوئد در قبال پناهجویان هستند. از این رو ترامپ به صورتی کاملا عامدانه سوئد را هدف قرار داده است. وی این بازی را به گونه ای طراحی کرده است که در ابتدا به صورت یک گاف ساده به نظر بیاید، اما زمانی که بر صورت مسئله و عواقب و تبعات اظهارات ترامپ در سوئد متمرکز می شویم، متوجه خواهیم شد که این موضوع یک بازی ساده نیست!

آنچه ترامپ به صورت مشخص در سوئد به دنبال آن است، ایجاد بحرانهای امنیتی در این کشور به منظور مخدوش جلوه دادن سیاستهای حمایتی دولت سوئد از پناهجویان است. بدیهی است که ترامپ در این خصوص بازی هدفمند و پیچیده ای را طراحی کرده است. دو حادثه ای که اخیرا و پس از اظهارات ترامپ به وقوع پیوسته است، ترکش های اولیه مواضع رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در قبال استکهلم است.بدیهی است که دولت ایالات متحده آمریکا از ادامه این روند استقبال می کند.

در نهایت اینکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و تیم سیاسی همراه وی،بازی خطرناکی را در قبال سوئد و امنیت این کشور آغاز کرده اند. آنها در صددند سوئد را به کشوری شکست خورده در قبال موضوع پناهجویان تبدیل کنند تا از این طریق، رویکردهای ملی گرایانه و ضدمهاجرتی مد نظر خود را در سرتاسر اروپا تقویت نمایند.

بدون شک استمرار این روند منجر به ایجاد بحران در مناسبات دوجانبه واشنگتن و استکهلم خواهد شد. هم اکنون، دولت سوئد بیش از هر زمان دیگری نسبت به رویکرد سلبی ترامپ نسبت به خود آگاه شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کد مطلب: 1343605:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
سوئد به روسیه نزدیکه و در عین حال ضعیف. برای همین هم دولت سوئد بعد از ده سال لغو سربازی اجباری، مجددا جوانان را به سربازی دعوت کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین