پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ محدودیتی برای برنامه های انتخاباتی ریاست جمهوری در دانشگاه ها به غیر از چارچوب های قانونی اعلام شده نداریم.

شعار سال: سیدضیاء هاشمی روز پنجشنبه اظهارداشت: وزارت علوم برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز 17 اسفندماه مجموعه اعضای شورای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های سرتاسر کشور را دعوت کرده تا بحث و تبادل نظر داشته باشد.

وی گفت: در این جلسه در مورد بایدها و نبایدها گفت و گو خواهیم کرد؛ همچنین از برخی از مسئولان مربوطه هم برای این نشست دعوت کرده ایم تا بتوانیم تبادل نظر داشته باشیم.

معاون وزیر علوم افزود: به طور حتم هنگامی که تبلیغات رسمی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز برسد، آن زمان هم ابلاغیه های خاص وزارتخانه را به دانشگاه ها اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: موضع اصلی وزارت علوم بر این است که دانشگاه ها بستر ترویج و اعتلای فرهنگ سیاسی هستند، بنابراین در زمینه تقویت مشارکت سیاسی و حضور اقشار مختلف به ویژه نخبگان، استادان دانشگاه ها و دانشجویان، تاکید دارد.

هاشمی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا، همکاران دانشگاهی را در سطوح استانی و ملی تشویق کرده است.

وی گفت: هیچ محدودیتی برای برنامه های انتخاباتی ریاست جمهوری در دانشگاه ها به غیر از چارچوب های قانونی نداریم و هر شخصیتی که از لحاظ قانونی منعی برایش وجود نداشته باشد، می تواند در دانشگاه های کشور حضور پیدا کند.

او اظهارداشت: گاهی صحبت می شود که منع هایی از بیرون دانشگاه ها تحمیل می شود؛ اگر این امر قانونی باشد، بایستی به دانشگاه ها ابلاغ شود و اگر منع قانونی وجود ندارد به هیچ وجه نباید منع سلیقه ای به وجود بیاید.

هاشمی با تاکید بر اینکه آغاز فعالیت‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی از هم‌اکنون بلامانع است، گفت: با توجه به پیش‌رو بودن دو انتخابات ریاست‌ جمهوری و شورای شهر و روستاها، تشکل‌های دانشجویی می‌توانند فعالیت‌های انتخاباتی خود را به منظور روشنگری حضور در عرصه انتخابات آغاز کنند اما تبلیغ به نفع یا علیه احزاب در دانشگاه‌ها ممنوع است و با تشکل‌های متخلف برخورد می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کد مطلب: 82449826:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
دانشجو را باید با سیاست آشنا کرد. این یک ضرورت و الزام است تا در آینده سیاست زده نشود و یا انفعال سیاسی در پیش نگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین