پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق با اشاره به اوضاع کنونی کشورش اظهار داشت نقش مرجعیت در پیروزی‌های امروز عراق انکارناشدنی است و تنها با نظریه ولایت فقیه می‌توان این کشور را با عدالت و مساوات اداره کرد.

شعارسال: «سید حمید الحسینی» دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق، به سئوالات مختلف خبرنگاران درباره تحولات عراق و منطقه پاسخ داد.

در زیر به صورت اجمالی متن مصاحبه وی را مطالعه می‌کنید.

الحسینی با تشریح روند تشکیل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق گفت: همه رسانه‌ها در زمان رژیم دیکتاتوری صدام معدوم در اختیار این رژیم بود، تا این‌که عراق از سوی آمریکا اشغال شد و حاکم نظامی آمریکا، وزارت اطلاع‌رسانی عراق را منحل کرد، طبیعتا تمام نیروهایی که در وزارت اطلاع‌رسانی کار می‌کردند، بعثی بودند. پس از سال 2003 که وزارت اطلاع‌رسانی منحل شد،همه رفتند وزارت فرهنگ، اشتباه بزرگ آمریکا در عراق این بود که با عنوان قانون آزادسازی از دست صدام، قانون اشغالگری را در پوشش قانون آزادی در سازمان ملل وضع کردند و با این کار به اشغالگری خود در عراق وجهه قانونی و مشروع دادند،‌ آمریکایی‌ها، اشغال را آزاد خواندند و برای آن قانون وضع کردند.

وی افزود: پس از اشغال عراق، هر گروهی که فعال بود، یک رادیو و تلویزیون برای خود تأسیس کرد، به این ترتیب ده‌ها شبکه رادیو و تلویزیونی تأسیس شد،‌ مشکل این بود که هیچ هماهنگی میان آنها نبود،‌ در اینجا بود که به فکر ایجاد اتحادیه رادیو تلویزیون‌ افتادیم تا این شبکه‌ها ساماندهی شود.

الحسینی اظهار داشت: دو دوره انتخابات برگزار شد و در حال حاضر، اینجانب مسئول اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق هستم، دو سوم شبکه‌های رادیو تلویزیونی عراق یعنی 80 رادیو و تلویزیون در حال حاضر عضو این اتحادیه هستند و 40 رادیو و تلویزیون که وابسته به آمریکا،‌ رژیم آل سعود و گروه‌های منحرف و بعثی هستند، در این اتحادیه جایی ندارند، یکی از شروط ورود به این اتحادیه، احترام به شریعت اسلامی است.

وی افزود: همچنین تعدادی از شبکه‌های رادیو و تلویزیون اقلیم کردستان در اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق عضویت دارند، ما می‌خواهیم تشکل هدفداری داشته باشیم.هدف ما این است که تشکل هدفداری داشته باشیم که به مقابله با توطئه‌های دشمن بپردازد. این اتحادیه در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، دینی و حتی طنز فعال است، بیشتر فعالیت‌هایش در حوزه سیاسی است.

الحسینی گفت: یکی از مشکلات ما در عراق مربوط به خبرگزاری‌هاست، در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های ما بر روی رادیو و تلویزیون متمرکز است و ان شاء‌ الله در آینده بر روی خبرگزاری‌ها کار خواهیم کرد. اتحادیه رادیو تلویزیون‌ها نظارتی کامل بر 80 عضو خود دارد، طبق توافق هنگام تشکیل اتحادیه، منشوری ایجاد شد که همه اعضا متعهد شوند همدیگر را تضعیف نکنند و در راستای وحدت و همبستگی در عراق گام بردارند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق اظهار داشت: همانطور که قبلا هم گفتم امنیت مناطق شیعه‌نشین عراق از آمریکا بهتر است. سه چیز اگر نبود،‌ عراق هم نبود اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن مقام معظم رهبری،‌ مقاومت مردم عراق و مرجعیت عالی عراق یعنی آیت‌الله العظمی سیستانی نبود، الان عراقی نبود، نه عتبات عالیاتی داشتیم و نه بغدادی وجود داشت.

الحسینی تأکید کرد: در کجای دنیا سراغ دارید که میلیون‌ها نفر به مدت یک ماه با پای پیاده در جاده‌ها تا کربلای معلی راه بروند و امنیت آنها به طور کامل تأمین شود در حالی که ما در حال جنگ با گروه تروریستی داعش هستیم، امنیت برقرار است.

دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق افزود: با وجود اینکه در حال جنگ با تروریست‌های 80 کشور هستیم اما وضع امنیتی ما روز به روز بهتر می‌شود.

وی با اعلام آزادی موصل در آینده‌ای بسیار نزدیک گفت: ما سه هزار نیرو در اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق داریم که اخبار عراق را به صورت دقیق و لحظه به لحظه در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی به افول روزافزون شبکه‌های معاند و فتنه‌گر حامی تروریسم یعنی العربیه و الجزیره در عراق اشاره کرد و گفت: این شبکه‌ها با عملکرد بد و حمایت گسترده و تمام عیار از تروریست‌ها و توجیه جنایات طوری عمل کرده‌اند که حتی اگر حرف درستی بزنند، مردم عراق می‌گویند ما باید تحقیق کنیم که آیا حرف این شبکه‌ها درست است یا خیر، اکنون قاطع می‌گویم که جایگاه این شبکه‌ها در عراق به شدت سقوط کرده و به حتی به کمتر از 10 درصد هم نمی‌رسد.

دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق تأکید کرد : دشمنان ملت عراق نه تنها در سطح نظامی بلکه در سطح رسانه‌ای هم شکست خورده‌اند.

الحسینی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک معجزه و یک انقلاب بی‌نظیر است،‌ ما عراقی‌ها مدیون ایران هستیم که بی‌منت و با تمام وجود از ما در نبرد با تروریسم دفاع کرده است.

وی با تأکید بر لزوم قدر دانستن نعمت ولایت فقیه اظهار داشت: برخی قدرت ولایت فقیه را درک نمی‌کنند، مانند ماهی در آب که قدر آب را نمی‌داند برای ما که در خارج از عراق زندگی می‌کنیم، ولایت فقیه مانند آب و هوا است، نقطه ضعف ما محروم بودن از نعمت ولایت فقیه است.

دبیر اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق تصریح کرد: ما معتقدیم عراق تنها با نظریه ولایت فقیه اصلاح می‌شود، تنها با ولایت فقیه می‌توان عراق را اداره و عدالت و مساوات را برقرار کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران عمق استراتژیک عراق و تکیه‌گاه اساسی ما بعد از خداوند و اهل بیت(ع) و مرجعیت است، ما جمهوری اسلامی را ذخیره الهی برای خود می‌دانیم.

وی با اشاره به تلاش‌های برخی رژیم‌های مرتجع عربی حاشیه خلیج فارس و قدرت‌های سلطه‌گری همچون آمریکا و انگلیس برای شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی در عراق فاش کرد: اخیرا گروه‌هایی از قطر به عراق آمده‌اند که هدف آنها فتنه‌گری مذهبی است.

الحسینی بر اهمیت نقش نیروهای مردمی موسوم به حشد شعبی در عراق تأکید کرد و گفت: هجمه دشمنان به عراق به دو علت است، یکی به خاطر وجود حشد شعبی و دیگر به خاطر وجود اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها که آن را حشد رسانه‌ای می‌نامیم.

دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق، مهمترین دلیل سرنگونی السبهان سفیر سابق رژیم سعودی در عراق را هجمه و موضع‌گیری منفی وی علیه حشد شعبی دانست و تأکید کرد : حشد شعبی همچون خاری در چشمان دشمنان است.

الحسینی تصریح کرد: هر وقت بعثی‌ها، رژیم‌های مرتجع عرب و آمریکا داد و فریاد بزنند و هیاهو و جنجال به پا کنند، نشان می‌دهد که راهمان درست است و ما راه را درست رفته‌ایم.

وی بهره‌مندی از تجربه ایران را در تشکیل حشد شعبی مهم خواند و گفت: در حال حاضر تعداد نیروهای حشد شعبی 140 هزار نفر است که تقریبا 60 هزار نفر از آنها را اهل سنت و مسیحیان و دیگر قومیت‌ها تشکیل می‌دهند، همه نیروهای حشد شعبی یک هدف و یک نظر دارند و همه نیروهای انقلابی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1395، کدخبر: 1344759: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین