پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
تحقیقات یک نهاد صهیونیستی نشان می‌دهد که مسئولان این رژیم از افزایش قدرت ایران در زمینه‌های نظامی، علوم و تکنولوژی به شدت احساس نگرانی می کنند.

شعارسال: روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی از نگرانی مسئولان رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم و تکنولوژی پرده برداشت.

این روزنامه در گزارش خود آورده است:تحقیقات یک نهاد صهیونیستی نشان می‌دهد که مسئولان این رژیم از افزایش قدرت ایران در زمینه علوم و تکنولوژی به شدت احساس نگرانی می کنند.

این روزنامه لبنانی همچنین می نویسد: از زمان امضای توافقنامه هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵، تل آویو بر سَر این توافقنامه فریاد می زند و درباره پیامدهای مثبت آن پس از رفع تحریم های نظامی ایران هشدار جدی می دهد. اما در این میان، آنچه که از گزارش های نهادهای صهیونیست برمی‌آید این است که نگرانی های این رژیم تنها به افزایش قدرت نظامی ایران محدود نمی شود، بلکه مسئولان صهیونیست حتی از پیشرفت های علمی گسترده جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار نگران هستند. http://213.52.129.31/www/delivery/lg.php?bannerid=0&campaignid=0&zoneid=3&loc=http%3A%2F%2Fwww.al-akhbar.com%2Fnode%2F247671&cb=c7ba19c93f

در گزارش روزنامه الاخبار همچنین آمده است: یک پژوهش آکادمیک جدید در نهادهای صهیونیستی واقع در سرزمین های اشغالی که شاید برای بار اول استکه انجام می شود، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت چشمگیری در زمینه علوم و تکنولوژی رسیده است تا حدی که صهیونیست ها را برآن داشته تا برای جلوگیری از این پیشرفت به هر اقدامی دست بزنند.

در پژوهشی که نهاد صهیونیستی به نام «شموئیل نئمان» انجام داده است، یک مقایسه علمی میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی به ویژه از نظر برخورداری آنها از نیروی انسانی فرهیختهصورت گرفته است. نتیجه این پژوهش که حتی از کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پخش شد، نشان می دهد که طی دهه اخیر از میان هر هزار نفر از شهروندان صهیونیستتنها ۱۴ نفر وارد دانشگاه و محیط های علمی شده اند و این عدد طی یک دهه هیچ تغییری نکرده است؛این در حالی است که در ایران شمار افرادی که از میان هر هزار شهروند ایرانی وارد دانشگاه ها و نهادهای علمی شده اند، طی یک دهه گذشته شاهد افزایش چشمگیری بوده به ۲۵ نفر ـ از هر هزار نفر ـ رسیده است.

این روزنامه لبنانی در ادامه نیز تصریح می کند: نتایج پژوهش صورت گرفته در یک کنفرانس علمی در سرزمین های اشغالی ارائه می شود و پس از قرائت آن، دکتر «داوانا گانتس» به آن واکنش نشان می دهد. گانتس در این ارتباط تصریح می کند: «بدون شک نتایج این پژوهش پیامدهای بسیاری در رابطه با پیشرفت تکنولوژی و علمی ایران در زمینه های مختلف خواهد داشت».

پژوهش نهاد صهیونیستی همچنین نشان می دهد که در نظام رتبه بندی بین الملی شانگهای، نموداری که میزان پیشرفت علمی دانشگاه های ایرانی را نشان می دهد سیر صعودی داشته و در مقابل، دانشگاه های صهیونیستی واقع در سرزمین های اشغالی سیر نزولی به خود گرفته اند. از سوی دیگر، سایر نتایج این پژوهش حاکی از آن است که میزان مقالات و فعالیت های علمی دانشگاه های ایران دو برابر میزان مقالات و فعالیت های علمی دانشگاه های صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی است. پژوهش صورت گرفته همچنین نشان می دهد که در زمینه علوم ریاضیات نیز ایران پیشرفت چشمگیری داشته است.

در پژوهش نهاد صهیونیستی همچنین تصریح شده است: ایران در دو زمینه دیگر نیز پیشرفت چشمگیری محقق کرده است به طوری که دستگاه اطلاعات نظامی تل آویو و نهادهای امنیتی وابسته به آن به شدت در این ارتباط احساس نگرانی می کنند:

۱ـ در زمینه دانش سایبری که باید گفت در این زمینه ایران بسیار فعال بوده است و توانسته بدین وسیله از سازمان های حساس و حیاتی خود محافظت کند.

۲ـ در زمینه تقویت توان موشکی که نگرانی گسترده مسئولان صهیونیست را به دنبال داشته است. با وجود اینکه ایران در زمینه تقویت توان موشکی خود با برخی کشورهای خارجی در ارتباط است و در این زمینه به تجارت با آنها می پردازد، اما این کشور موفق شده با توانایی داخلی خود به توانایی زیادی در زمینه قدرت موشکی و ماهواره ای برسد.

روزنامه لبنانی «الاخبار» در ادامه گزارش خود از پژوهش نهاد صهیونیستی آورده است: در این پژوهش اذعان شده است که جمهوری اسلامی ایران از نظر رهبری ملی در زمینه علوم و تکنولوژی از صهیونیست ها پیشی گرفته است.

در همین ارتباط، سازمان «یونسکو» در گزارشی اعلام کرده است: ایران برای تقویت قدرت علمی خود در دانشگاه ها، یک نقشه راه استراتژیک در نظر گرفته و هدفی که جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند در نهایت بدان دست پیدا کند، تبدیل این کشور به قدرت اول علمی در سطح منطقه است. در گزارش این سازمان همچنین آمده است: تل آویو در زمینه برخورداری از نیروی انسانی علمی با مشکل جدی مواجه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 19 آذر 1394، کدمطلب: 2995833، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین