پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
استاد حوزه و دانشگاه گفت: سخنرانی، تلاوت قرآن یا هر برنامه‌ی دیگری که در مساجد انجام می‌شود، به یک عادت برای نمازگزاران تبدیل شده است برای اینکه صرفاً در مسجد بنشینند.
شعارسال: حجت‌الاسلام مجتبی نظری شامگاه دیروز در جمع نمازگزاران مسجد رسول الله(ص) کوی دانشگاه تبریز با بیان اینکه وظیفه‌ی مساجد تربیت نیرو برای نظام است، اذعان داشت: متأسفانه ضعف شدیدی در این زمینه وجود دارد. انتخابات شوراهای شهر را پیش رو داریم، چرا هر مسجد قادر نیست ده نفر نیروی کارآمد تربیت کند؟ چرا ما باید در انتخاب‌هایمان از بین بد و بدتر یکی را انتخاب می‌کنیم؟

وی اضافه کرد: در فضای مجازی هجوم بسیار شدیدی علیه اسلام انجام می‌شود و در مقابل آن هم ما نتوانستیم کار اثربخشی داشته باشیم، خطاب به برخی‌ها می‌گویم که لااقل در کنار چند کانال و شبکه بیگانه و مخرب، در چند کانال خودی و مثبت هم حضور داشته باشند و بین دو طرف قضاوت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه از تبدیل شدن برنامه‌های مسجدی به یک روال روتین برای گذراندن وقت انتقاد کرد و ابراز داشت: سخنرانی، تلاوت قرآن یا هر برنامه‌ی دیگری که در مساجد انجام می‌شود، به یک عادت برای نمازگزاران تبدیل شده است برای اینکه در مسجد بنشینند، صدایی شنیده و وقت بگذرد؛ کمتر کسی به محتوا و اصل موضوع توجه دارد. ببینید چه بر سر نمادهای انقلاب در مساجد آمده است.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: به جایی رسیده‌ایم که نسل‌های جدید در کلاس دانشگاه قرآن را دست گرفته و موضوع تحقیق "تناقضات قرآن" را برای ارائه کنفرانس در کلاس انتخاب می‌کند، در حالی که وقتی در ابتدای کارش معنی تناقض را از او جویا می‌شوم، از پاسخ دادن در می‌ماند. ما چگونه برای چنین فردی از رأس بریده‌ای که قرآن می‌خواند صحبت کنیم یا این فرد آیا در شب‌های قدر می‌تواند قرآن بر سر بگیرد؟

وی تصریح کرد: از جمهوری آذربایجان خبرهای عجیبی به گوش می‌رسد، مساجد شیعیان کاملاً خالی شده است و یک حسینیه به آن‌ها داده‌اند تا نمازهایشان را در آنجا برپا کنند و در مقابل امام جماعت مساجد بزرگ را عربستان تعیین می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: بشار اسد زمانی که در آستانه‌ی سقوط قرار گرفت، گفت: «اشتباه من آنجا بود که مسجد و منبر را در اختیار عربستان قرار دادم که باورها و اعتقادات بر باد رفت و مقابل داعش هیچ مقاومتی صورت نگرفت، همان اتفاقی که در موصل رخ داد. همین سناریو در کشورهای اسلامی دیگر در حال پیاده شدن است.

حجت‌الاسلام نظری اذعان داشت: یکی از مفتیان تندروی وهابی در فتوایش تأکید می‌کند که آزاد کردن عراق و شام از دست مُشرکین! علی ابن ابیطالب مهم تر از آزاد کردن فلسطین از دست یهودیان است؛ این فتوا به خوبی نشانگر این است که باید حساب وهابی‌ها را از سنی‌ها را جدا دانست. در جواب به او می‌گویم که اگر توانش را داری این کار را انجام دهید، هنوز مدافعان حرم را نشناخته‌اید.

وی اظهار داشت: 30 هزار کودک در اردوگاه داعشی‌ها در حال آموزش هستند، اینها برای چه آموزش می‌بینند؟ کجا خواهند رفت؟ سوریه، آذربایجان، چچن و روسیه باید از این‌ها بترسند و حواسشان کاملا جمع باشد. این آمار و ارقام اصلاً شوخی نیست، این‌ها به خونِ ما تشنه هستند و نباید از آن به راحتی گذشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زیتون، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1395، کدخبر: 21656، www.zeytunnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین