پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، «گزینه ای منطقی» برای راه حل دو کشور مستقل فلسطینی و صهیونیستی وجود ندارد.

شعار سالبه گزارش پایگاه اینترنتی صدای آلمان (دویچه وله)، مرکل جمعه در گفت و گو با محمود عباس در برلین گفت: سناریوی دو کشور که امکان زندگی فلسطینی ها و اسرائیلی ها را در کنار یکدیگر فراهم می کند، تنها گزینه منطقی است.

مرکل بطور غیر مستقیم به اسرائیل درباره توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن هشدار داد و گفت: این اقدام «به راه حل دو کشور اسیب خواهد رساند»، موضوعی که آینده اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.

مرکل در اظهاراتی که ظاهرا به پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اشاره داشت، گفت: هنوز هم گزینه ای منطقی برای هدف راه حل دو کشور مستقل نمی بینیم.

ترامپ ماه گذشته گفته بود که ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل تنها راه حل نیست.

«یاکوف هادس-هاندلسمن» (Yakov Hadas-Handelsmann) سفیر اسرائیل در آلمان به روزنامه «نوردوست» (Nordwest-Zeitung) آلمان گفت: اسرائیل مخالف راه حل دو کشور نیست، اما تاکید دارد که فلسطینی ها بدون هیچ پیش شرطی به میز مذاکره بازگردند.

تلاش های صلح دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا و «جان کری» وزیر امور خارجه اش در برقراری سازش فلسطینیان و اسرائیل در سال 2014 شکست خورد. هفته گذشته همزمان با دعوت ترامپ از محمود عباس، «جیسون گرین بلات» از مشاوران ارشد ترامپ از سرزمین های اشغالی دیدار کرد.

رژیم صهیونیستی همچنان با ساخت و توسعه شهرک ها به اشغالگری اراضی فلسطینی ها که قرار است کشور مستقل آنها در آن ساخته شود ادامه می دهد.

محمود عباس عصر پنچشنبه طی سخنانی در بنیاد «کورنارد آدرنو» وابسته به محافظه کاران آلمان، خواسته رژیم صهیونیستی برای تشکیل فقط یک کشور را زیر سوال برد و گفت: ما در 60 درصد از اراضی خود امکان تردد آزاد نداریم و حتی نمی توانیم سنگی را جابجا کنیم یا درختی بکاریم.

مرکل روز جمعه قبل از دیدار با محمود عباس به فلسطینی ها هشدار داد که اگر به دنبال صلح هستند، محکوم کردن تل آویو در نهادهای بین المللی اشتباه است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هفته پیش دستور حذف گزارشی را در تارنمای این سازمان داد که اسرائیل را به ایجاد «رژیمی آپارتایدی» که فلسطینی ها را تحت سلطه دارد، متهم می کرد.

به گزارش ایرنا، روند صلح از ماه آوریل سال 2014 در پی شکست مذاکرات غیر مستقیم تحت هدایت جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا، با بن بست روبرو شده است.

مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پیش از این در آوریل 2014 به دلیل خلف وعده رژیم صهیونیستی درباره آزاد کردن زندانیان فلسطینی و ادامه شهرک سازی ها، متوقف شده‌ بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کد مطلب: 82473380:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
خیلی جالبه. کل سرزمین یک نفر رو بگیرن و بعد بگن بیا دو قسمت نابرابرش کنیم. 90 درصد مال من. 10 درصد مال خودت برای تو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین