پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
'نیکلای ملادنوف' نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی به یک قطعنامه سازمان ملل در مورد توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی بی اعتنا بوده است.

شعار سال: ملادنوف در اولین گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل در مورد این قطعنامه عنوان کرد: اگر چه شورای امنیت سازمان ملل 23دسامبر گذشته (سوم دیماه 95) از اسرائیل خواست تمامی فعالیتهای مربوط به شهرک سازی های خود را متوقف کند، اما هیچ اقدامی توسط اسرائیل برای توقف شهرک سازی ها انجام نشده است.

وی افزود: اعلام افزایش شهرک سازی ها توسط اسرائیل در ژانویه (دیماه) بشدت نگران کننده است.

اسرائیل در ماه ژانویه پنج بار در باره شهرک سازی هایش در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی اعلام عمومی کرد.

این نماینده سازمان ملل همچنین در مورد تایید قانون جدید شهرک سازی ها توسط پارلمان اسرائیل در تاریخ ششم فوریه (16 بهمن 95) ابراز نگرانی کرد.

شهرک سازی ها در کرانه با ختری و بیت المقدس شرقی بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی است. این شهرک سازی ها به مانعی مهم در راستای تحقق سازش میان صهیونیستها و فلسطینی ها تبدیل شده است.

ملانوف در یک جلسه پشت درهای بسته شورای امنیت در مورد مناقشه اسرائیل- فلسطین این گزارش خود را ارائه کرد.

دولت جدید آمریکا قول داده است که در مقایسه با دولت قبلی حمایت بیشتری از اسرائیل انجام دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز جمعه گزارش داده بود، همزمان با به نتیجه نرسیدن گفت و گوهای واشنگتن و تل آویو بر سر محدود ساختن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان، دولت آمریکا نگرانی های خود در این زمینه را تکرار کرد.

ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در جریان دیدار اخیر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از کاخ سفید، هر چند لحن نرمتری نسبت به سلف خود (باراک اوباما) در برابر رژیم صهیونیستی پیش گرفت ولی از نخست وزیر این رژیم خواست تا کمی از شهرک سازی دست بکشد.

بسیاری از کشورهای جهان شهرک سازی تل آویو در سرزمین های اشغالی را غیر قانونی می دانند. با این حال بنیامین نتانیاهو به تازگی خبر داد که کابینه اش هرگز روند ساخت و ساز در شهرک های یهودی را محدود نخواهد کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کد مطلب: 82473324:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
پشتش به امریکا گرمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین