پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که طی دو سال تجاوز عربستان به یمن دست کم ۳۰ هزار نفر کشته و مجروح شده‌اند.
شعار سال: به نقل از شبکه خبری المسیره، وزارت بهداشت یمن روز شنبه اعلام کرد که نتیجه دو سال تجاوز عربستان به یمن بیش از 30 هزار کشته و مجروح در این کشور بوده است.

این وزارت خانه اضافه کرد: ائتلاف به رهبری عربستان بیش از 412 مرکز بهداشتی و درمانی را هدف قرار داده که میلیون‌ها دلار به این مراکز خسارت وارد کرده و این مراکز یا به صورت کلی یا جزئی ویران شده‌اند.

از سوی دیگر شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: به طور میانگین هر ماه 100 نفر در جنگ یمن جان خود را از دست می دهند که اکثر این قربانیان بر اثر تجاوز و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک و خون کشیده می شوند.

در بیانیه شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است: بیش از 4773 غیرنظامی تاکنون در یمن کشته و بیش از 8272 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

ششم فروردین دو سال قبل مقامات سعودی با هدف تغییر در ساختار سیاسی یمن و افزایش نفوذ خود در این کشور، دستور حمله به فقیرترین کشور منطقه را صادر کردند. ریاض امیدوار بود در کمتر از یکماه به اهداف خود دست یابد و منصور الهادی را به قدرت برگرداند. اما مقاومت ارتش، کمیته های مردمی و انصارالله یمن باعث شد تا عربستان علی رغم حمایت چند کشور دیگر و همچنین برخورداری از تجهیزات لجستیکی گسترده در یک نبرد فرسایشی گیر کند.

عربستان که رهبری یک ائتلاف نظامی در یمن را بر عهده گرفته بود در دو سال گذشته از ابزارهای مختلفی برای از بین بردن مقاومت یمنی ها استفاده کرده است. طبق اعتراف احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن، ریاض در همان ابتدای جنگ بمب های خوشه ای نوع CBU-105 علیه مردم این کشور به کار برد که بر اساس قرارداد سال 2008 استفاده از این نوع بمب نقض حقوق بشر به شمار می رود.

حکومت سعودی در این نبرد تلاش کرد با هدف قرار دادن غیرنظامیان، زیرساخت های اقتصادی، مراکز مهم تجاری، بیمارستان ها، مدارس و انبارهای آذوقه غذا مردم، رهبران انصارالله و مقامات ارتش را وادار به تسلیم کند. بر همین اساس در یک طول یک سال اول این جنگ، بیش از 2700 نفر شهید و مجروح شدند. 1136 مرکز و تاسیسات دولتی، 611 انبار مواد غذایی، 389 بازار تجاری، 221 مرکز گردشگری و آثار باستانی-تاریخی، 851 مدرسه و دانشگاه، 258 مرکز بهداشتی، 10 بندر و 14 فرودگاه، 530 پل و مسیر ارتباطی، 140 نیروگاه و مبدل برق، 664 مسجد و بیش از 364 هزار منزل مسکونی منهدم شد. همچنین جنگ در یک سال اول، نزدیک به سه میبیون آواره بر جای گذاشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کد مطلب: 1364097، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین