پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اعتبار این وزارتخانه برای تمام فدراسیون ها را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

شعارسال: امیررضا خادم ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان ورزش بانوان در فارس بیان کرد: واقعیت آن است که اعتبارات ورزش و جوانان مقدار قابل توجهی نیست و طی سال ۹۳ وزارت توانسته فقط مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به هر یک از هیئت های ورزشی کشور کمک کند.

وی افزود: یکی از نکاتی که هیئت های ورزشی باید مدنظر قرار دهند تلاش برای جذب خیران و اسپانسرهای ورزشی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید کل اماکن ورزشی را از طریق مزایده واگذار کنیم، افزود: ما باید تا پایان سال ۹۴ حدود ۲۵ میلیارد تومان از محل فروش، اجاره و واگذاری اماکن به حساب دولت واریز کنیم که این مقدار از طریق سالن های ورزشی به دست می آید.

خادم با بیان اینکه مقدار اعتبار ورزش و جوانان برای کلیه فدراسیون ها به شکل مشخص ۷۵ میلیارد تومان و شرایط استفاده از آن نیز کاملا مشخص است، گفت: هیئت ها باید کسب درآمد داشته باشند و این انتظار که مشکلات آن ها از طریق اعتبارات دولتی حل شود، امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه عمده هیئت های ورزشی درآمد زایی ندارند، در پاسخ به سوالی درباره جذب اسپانسر در زمینه ورزش بانوان گفت: با توجه به اینکه اسپانسرها به دنبال تبلیغ و دیده شدن هستند در حال حاضر هیچ گونه روشی برای جذب اسپانسر در حوزه ورزش بانوان وجود ندارد مگر آن که روسای هیئت ها و ادارات کل ورزش و جوانان پس از جذب اسپانسر برای ورزش آقایان، سعی کنند که اسپانسرها را به سمت ورزش بانوان نیز سوق دهند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: امروز دولت مجبور است هشت هزار میلیارد تومان برای مجموعه های نیمه تمام ورزشی هزینه کند در حالی که به ساخت بعضی از این موارد نیازی نبوده و به طور مثال ساخت سالن ۵۰ هزار نفری در شیراز چه ضرورتی داشته است؟ از این دست موارد در شهرها و روستاهای زیادی کلنگ خورده و هزینه زیادی برای آن ها شده ولی هنوز این پروژه ها نیازمند اعتبارات بیشتری هستند.

خادم با اشاره به سهم ۳۵ درصدی ورزش بانوان از اعتبارات گفت: روسای هیئت های ورزشی بانوان باید از مقدار اعتباری که به هیئت آن ها داده می شود و سهم بانوان از آن اطلاعات لازم را داشته باشند.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان فارس باید این نکته را مدنظر داشته باشد که در سال جاری هیچ یک از تیم های ورزشی قهرمانی و رشته های پرجاذبه استان از مسابقات کشوری و لیگ ها جا نمانند و زمینه شرکت آن ها فراهم شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دست پیگیری است که در صورت امکان به تصویب برسد آن است که شرایط خودگردان شدن باشگاه های ورزشی فراهم شود و دولت تسهیلاتی را به آن ها اختصاص دهد که اگر این موضوع قطعی شود یکی از آیتم هایی که برای باشگاه ها مدنظر قرار می گیرد فعال بودن بخش بانوان باشگاه است که هر چه قدر فعالیت در این زمینه بیشتر باشد تسهیلات آن ها نیز بیشتر خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 18 آذر 1394، کدمطلب: 2995452، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین