پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
در همین رابطه سید حسن شفعتی فرماندار خوانسار در گفتگو با خبرنگار چشمه سار این ضایعه را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بیت معظم له، علما، روحانیون و عموم مردم متدین و عالم پرور خوانسار تسلیت گفت.
شعارسال: آیت‌الله حاج سید مهدی ابن الرضا به ملکوت اعلی پیوست. در همین رابطه سید حسن شفعتی فرماندار خوانسار در گفتگو با خبرنگار چشمه سار این ضایعه را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بیت معظم له، علما، روحانیون و عموم مردم متدین و عالم پرور خوانسار تسلیت گفت.

آیت الله حاج سید مهدی ابن الرضا در خوانسار متولد و در بیت علم و تقوی پرورش یافته و پس از استفاده از حوزه پدر و اساتید بزرگ خوانسار، راهی قم شد و از محضر درس آیت الله بروجردی، محقق داماد، اراکی، گلپایگانی و طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره) بهره مند شد و پس از مراجعت به خوانسار منشاء خدمات فراوانی بوده که از جمله آنها تاسیس حوزه علمیه شهرستان خوانسار است.

به گفته خود ایشان پس از رحلت زعیم و مرجع بزرگ، آیت­ الله­ العظمی­ بروجردی(ره) حوزه علمیّه ضعیف شده بود، دشمنان دین و مذهب آزادانه به فعالیت و تبلیغ رسمی پرداخته بودند و یک بی توجّهی عالمانه عامدانه ای به دین می شد.

علما نگران اعتقادات و اعمال مردم بودند، یکی از تدابیر و چاره های مطرح شده، سامان بخشیدن به وضعیّت پریشان حوزه و تربیت طلبه های ملّایی بود که بتوانند چنین شرایطی را درک کنند و همچون عالمان اهل عمل که وجودشان حافظ جامعه شیعی بود، به تبلیغ این مذهب راستین و ترویج معارف آن و نجات جامعه بپردازند، با چنین انگیزه ای به راه افتاد و از خدا و اولیای معصومش (صلوات الله علیهم ) و حضرت ولیّ عصر(عجّل الله فرجه الشریف ) استمداد کرد درحالی که بر زبان پیوسته می خواند: ولاحول ولا قوه الاّ بالله العلی العظیم و سرمایه ای جز این نداشت.

سرانجام به اراده و نگاه دمادم حضرت حجّت ( عجّل­ الله­ فرجه) و با تأیید و همکاری و احساس مسئولیّت بزرگانی چون پدرش، به دست باکفایت مرجع عالیقدر،آیت الله العظمی حاج سیّداحمدخوانساری، در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیّه ای به نام مبارک و مقدّس مولای عالم امکان، حضرت ولیّ عصر(عجّل­ الله­ فرجه الشریف) تأسیس شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چشمه سار، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396، کدخبر: 71084، www.cheshmehsar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین