پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: میزان سرانه مصرف ماهی در کشور در مقایسه با میانگین جهانی ۱۰ کیلوگرم کمتر است.

شعار سال: اسکندر زند در همایش بین المللی سه روزه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف ماهی در جهان 19.2 کیلوگرم است ، افزود: براساس گزارش سازمان جهانی خواربار کشاورزی « فائو» مصرف سرانه ماهی در ایران 9.2 کیلوگرم است که فاصله بسیار زیادی با میانگین مصرف سرانه جهانی دارد.

وی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید ماهی در کشور وجود دارد اما فرهنگ مصرف محصولات دریایی و آبزیان باید تقویت شود.

زند میزان تولید آبزیان را در کشور 380 هزار تن اعلام کرد و افزود: قرار است میزان تولید آبزیان در کشور در برنامه ششم توسعه به حدود 800 هزار تن برسد که این برنامه باید با توسعه فرهنگ مصرف آبزیان همراه باشد تا فاصله مصرف سرانه با میانگین جهانی نیز کاهش یابد.

وی گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران با صد سال سابقه فعالیت و پشتوانه علمی خوب می تواند زیرساخت های لازم را برای توسعه فرهنگ مصرف آبزیان در کشور فراهم کند.

زند بر توجه مسئولان در افزایش سهم بخش تحقیقات در تولید ناخالص ملی تاکید کرد و افزود: برای توسعه فرهنگ مصرف آبزیان و اجرای برنامه ششم توسعه در بخش افزایش تولید باید سهم تحقیقات از 48 صدم درصد که بسیار ناچیز است، افزایش یابد.

وی گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای افزایش سهم تحقیقات در کشور قول مساعد داده اند.

زند افزود: سهم تحقیقات در کشور تا سال 1404 باید به چهار درصد بودجه برسد و قرار است در سال آینده این سهم به یک درصد افزایش یابد.

وی حفظ ذخایر آبزیان ، مدیریت برداشت ذخایر ، توسعه آبزی پروری ، توسعه پرورش ماهی در قفس، کشت آبزیان دریایی و ورود آنها به چرخه غذایی را از مهمترین برنامه های بخش تحقیقات علوم شیلات دانست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ميزان، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب: 109379: www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین