پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
محمد صادق کوشکی: مردم خیال نکنند با جلوگیری از دزدی و تیرباران تمام آقازاده ها مشکلات کشور حل می شود.

شعار سال: محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در دهمین نشست تخصصی رویش فرهنگ با موضوع «بسترهای تحقق شعار سال و نقش مخاطبان» که در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی، برگزار شد گفت: اگر تمام آقازاده ها را تیر باران کنند مشکلات کشور حل نمی شود.
وی با بیان اینکه دولت وظیفه ایجاد اشتغال برای مردم ندارد گفت: وظیفه دولت مهیا کردن شرایط برای تولیدکنندگان و مردم است و هیچ وظیفه ای در خصوص ایجاد شغل و اشتغال در قبال مردم ندارد. اگر اشتغال از جانب دولت باشد هیچگاه به تولید نخواهد رسید.
کوشکی با بیان اینکه میانگین کار مفید در ادارات دولتی کشور بیست دقیقه تا نیم ساعت است یاد آورشد: در هر کجای دنیا که دولت کارفرما شده خروجی مناسبی از آن کار بیرون نیامده است.
کوشکی با اشاره به کارهای انجام شده در جماهیر شوروی گفت: اگر دولت تمام جوانان بیکار را استخدام کند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و مشکل جوانان به صورت ریشه ای حل و فصل نخواهد شد و تنها در کوتاه مدت اثرگذار خواهد بود.
وی یادآور شد: غرب جامعه مولدی است زیرا قدرت تولید همه چیز را دارد، در صورتی جامعه پیشرفت خواهد کرد که جامعه و مردم قدرت تولید داشته باشند.
وی با بیان اینکه جلوگیری از دزدی بیت المال مشکلات را حل نمی کند افزود: اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که نگاه فرهنگی جامعه را تغییر دهیم، مردم باید گندم بکارند که گندم به دست آورند نه اینکه پس ازکاشت گندم به دنبال درآمد باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از فضای حاکم بر ادارات دولتی خاطرنشان کرد: اکثر کارمندان ادارات دولتی ازکارشان نفرت دارند و تنها به خاطرحقوقی که دریافت می کنند اداره و محیط کارشان را تحمل می کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ کارکردن مفید از بین رفته است تصریح کرد: در بازدیدی که ازشهرطبس داشتم، هفتاد سال پیش مهندسان ایرانی با تکیه بردانش و هوش داخلی، سدی ساخته اند که پس ازگذشته این همه مدت سالم مانده است.
کوشکی افزود: در هیچ کشوری به جز کشورهای نفت خیز دولت برای مردم اشتغال ایجاد نمی کند، متاسفانه کار برای جوانان عار است و جوانان تن به هرکاری نمی دهند. درحالی که ائمه حاضر بودند برای امرار معاش سخت ترین کارها را انجام دهند.
وی با بیان اینکه دولت باید کوچک شود، افزود: سیاست مداران آمریکایی کشور آمریکا را با ۱۱ وزارتخانه و یکصد هزار نفر کارمند اداره می کنند.

امروز دولت خود را ازملت جدا کرده است
کوشکی با بیان اینکه امروز دولت خود را ازملت جدا کرده است تصریح کرد: متاسفانه میان مردم و دولت دوگانگی ایجاد شده است درصورتی که دردهه شصت این گونه نبود.
وی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق اسلامی در عرصه سیاست کشور گفت: روسای قوای سه گانه جلوی چشم مردم هستند و عموم ملت از اقدامات آنها الگو برداری می‌کنند، بنابراین از این طریق می‌توان سطح اخلاق‌مداری وعملکرد مسئولان را بررسی کرد.
کوشکی در پایان گفت: اگر مسئولان راه کج را درپیش گیرند مردم نیز با الگوبرداری از آنها به آن سمت خواهند رفت که این موضوع تاثیرات بسیاربدی برروی جامعه باقی خواهد گذاشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران نیوز آنلاین، تاریخ 13 فروردین 96، کد مطلب: 49239: www.irannewsonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین